سه‌شنبه 10 مهر 1403

متخلف برداشت گیاهان دارویی از ارتفاعات دزفول دستگیر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
متخلف برداشت گیاهان دارویی از ارتفاعات دزفول دستگیر شد

دزفول - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دزفول با اشاره به ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی از منابع طبیعی این شهرستان گفت: متخلف برداشت گیاهان دارویی از ارتفاعات دزفول دستگیر شد.

علیرضا فتح‌الهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی دریافت گزارش‌های دریافتی از منطقه دوبه‌ها، دمایر و صلواتی در مرز بین دزفول و اندیکا، فردای با وجود هشدارهای قبلی مبنی بر ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی اقدام به برداشت کرده بود.

وی افزود: این فرد متخلف پس از تعقیب وارد منزلی در شهر امام دزفول شد که با همکاری نیروی انتظامی این شهر، پس از اخذ حکم قضایی، 36 کیسه موسیر در منزل او کشف و همراه با متخلف برای انجام مراحل قضایی به پاسگاه انتطامی شهر امام هدایت شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول از همکاری و سرعت عمل دستگاه قضایی، فرماندهی و سایر نیروهای پاسگاه انتظامی شهر امام قدردانی کرد.

شهرستان دزفول حدود 470 هزار هکتار منابع طبیعی دارد که 350 هزار هکتار آن منابع ملی است ضمن اینکه 230 هزار هکتار جنگل در دزفول وجود دارد که پوشش گیاهی آن بلوط، کلخونگ، بادام و کیکوم است. یک چهارم از 900 هزار هکتار جنگل‌های استان خوزستان در شهرستان دزفول واقع شده‌اند. پنج هزار هکتار بیشه‌زار نیز در حاشیه رودخانه دز وجود دارد که بازمانده جنگل‌های گرمسیری است.

*س_برچسب‌ها_س*