چهارشنبه 4 مهر 1403

متفاوت‌ترین گفتگو با والیبالیست تاریخ‌ساز ایران / مرتضی مهرزاد: قرمز هستم اما باید تیمم را عوض کنم!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
متفاوت‌ترین گفتگو با والیبالیست تاریخ‌ساز ایران / مرتضی مهرزاد: قرمز هستم اما باید تیمم را عوض کنم!

یکی از متفاوت‌ترین گفتگوی ما در ورزش سه تقدیم شما خواهد شد، هم‌صبحتی با مرتضی مهرزاد ستاره تاریخی ورزش ایران.

به گزارش "ورزش سه"، به هیکل و قامت غلط اندازش توجه نکنید؛ باید ساعاتی در کنارش حضور داشته باشید تا متوجه شوید از چه قلب بزرگ و مهربان و روحیه لطیفی برخوردار است. مرتضی مهرزاد افتخار چالوسی‌هاست و بارها در این گفتگو مجبور شدیم صحبت را قطع کنیم تا او به ابراز احساسات مردم این شهر و البته مهمانانی که از دیگر استان‌ها آمده بودند، پاسخ بدهد و عکس یادگاری بگیرد.

مرتضی که اکنون با 2 متر و 45 سانتی‌متر بلندقامت‌ترین ورزشکار ایران محسوب می‌شود که کلی مدال درو کرده و مدعی است البته اتفاقات زندگی روزهای تلخ و شیرینی برایش رقم زده. روزی به اوج ناامیدی رسیده بود و روز بعد فریاد پیروزی سر داد و بی‌دلیل نیست که دیالوگ محبوبش از فیلم پاپیون در ذهنش مانده و آخرین قهرمانی‌اش در المپیک پاریس را هم با همان اشاره به پایان رساند و مدالش را به گردن آویخت.

ویدئو: 354032

برای گفتگو با مهرزاد راهی چالوس شدیم و جالب اینکه مدعی شد تنها به عنوان یک دوست میزبان ما خواهد بود و از مصاحبه مثل همیشه گریزان است. با این حال بعد از صرف ناهار در کنار مهرزاد با پیشنهاد جالبی از سوی خودش برای حضور در ساحل و قایق‌سواری روبرو شدیم و حسین بزرگی و حمید ابراهیمی به عنوان خبرنگار ورزش سه از این فرصت به بهترین شکل سود برده و همان جا باب صحبت را با مهرزاد بازی کردند. مهرزاد هم که برخلاف همیشه اینبار با سوالات فوتبالی و موردعلاقه‌اش مواجه شده بود با شور و حال بالایی پاسخگوی آنها شد و البته امواج ساحل خزر هم کاملا او را سر شوق آورد تا این مصاحبه متفاوت را تقدیم شما کنیم. این بخش اول گفتگوی ما با مرتضی مهرزاد است و به فوتبال و تیم موردعلاقه‌اش اختصاص دارد و به زودی اما بخش دوم گفتگو که زندگی شخصی‌اش در آن موردتوجه قرار گرفته و بی‌پرده به آن پاسخ داده منتشر خواهد شد. بله، آقا مرتضی ما هم دوست دارد داماد شود، تا قسمت چه باشد!

*دربی رو چطور می‌بینی؟ بازی حساسی است. نباید فکر کنیم 3 امتیاز دارد. امیدوارم یک بازی خوب و یک نتیجه خوب برای پرسپولیس باشد.

*اولین دربی که خودت دیدی یادت است؟ آره باختیم (باخنده). به طور جدی اگر بخواهم بگویم سال اولی بود که قلعه‌نویی استقلال آمده و بگوویچ مربی بود که عیسی ترائوره گل زد. ما دو بر یک باختیم و خیلی هم گریه کردم.

*بهترین دربی برایت کدام بود؟ ایمون زاید و چهار دوی برانکو‌. همانی که به "هت‌تریک می‌کنه یا پاس میده" معروف شد.

*می‌گویند ته فوتبالی و اطلاعاتت خیلی بالاست! نه به خدا من دوست دارم فقط. در حدی که خبرها را دنبال کنم.

*تیم خارجی محبوبت چیست؟ منچستر، رئال و رم. رم نه به خاطر شایعه پیوستن ارونوف به آنجا! از قبل این تیم را دوست داشتم. رم را با دروسی و توتی دوست داشتم. هنوز هم این تیم را دوست دارم. الان فوتبال اروپا نسبت به قبل متفاوت است و بحث پول آمده‌. پاری‌سن‌ژرمن فوتبال را خراب کرده است‌. یکم ناترازی شده ولی رئال می‌آید سی‌ال را می‌برد. گواردیولا هم خیلی خوب است. تیم‌های او مهره دارند ولی تیم‌های پرمهره‌ای هم بودند که نتوانستند.

*قانون سقف قرارداد در فوتبال ایران را چطور می‌بینی؟ من نمی‌توانم راجع به فوتبال ایران خیلی نظر بدهم و درست هم نیست چون والیبالم. من خیلی اتفاقاتی که میافتد را نمی‌دانم. به نظرم قانون سقف بودجه درست نیست.

*کدام بازیکن استقلال را دوست داشتی؟ مجتبی جباری. به نظرم لقب زیدان آسیا حقش بود و یک لول بالاتر از ایران و آسیا بود و حیف شد. کاش می‌رفت اروپا و انقدر مصدوم نمی‌شد.

*از پرسپولیس الان چه کسی به دلت می‌نشیند؟ اورونوف یک خارجی محسوب می‌شود و از او خوشم می‌آید.

*چرا در فوتبال مثل والیبال نشسته نمی‌توانیم قهرمان شویم؟ تیم ما اتحاد خیلی خوبی دارد و چندین سال است که در تیم ملی و باشگاهی کنار هم و روبروی هم هستیم. بچه‌های ما می‌خواهند قهرمان بشوند. از والیبال نشسته خیلی انتظار دارند و فکر می‌کنند طلا را از قبل برای ما کنار گذاشتند و فقط باید برویم بیاوریم. رشته‌های دیگر هم قابل احترامند و یک وقت‌هایی نمی‌شود که قهرمان باشند.

*شنیدیم برادرت استقلالی است؟ بله داداشم خیلی استقلالی است. در اتاقش هم پرچم استقلال زده است.

*نمی‌خواهی سر تمرین پرسپولیس بروی؟ چرا دوست دارم و امیدوارم فرصتی پیش بیاید و آنها را از نزدیک ببینم.

*اگر فوتبالیست می‌شدی آن جلو می‌ایستادی و همه توپ ها را می‌زدی! نه من با این فیزیک مسلما نمی‌توانستم فوتبالیست بشوم. همه‌اش در آفساید قرار می‌گرفتم. مثل اینزاگی که همه‌ش در آفساید بود تا می‌آمدم برگردم آفساید می‌شد.

*دربی امروز را چطور می‌بینی؟ خیلی بازی سختی است‌. حالا در آزادی هم نیست و بازی سختی است. ما به 3 امتیاز احتیاج داریم هرچند استقلال بیشتر از ما نیاز دارد اما امیدوارم ما بگیریم . آنها شاید دفاعی بازی کنند. من اهل پیشبینی نیستم و خیلی سخت است. شاید علیپور و کنعانی گل بزنند. آنها هم بازیکنان خوبی هستند و امیدوارم ببریم و اصلا گل به خودی باشد. گل به خودی باشد بیشتر هم خوشحال می‌شوم (باخنده).

*اسطوره‌ات در پرسپولیس چه کسی بود؟ شماره هشت‌های پرسپولیس را دوست داشتم که بزرگ‌ها و اسطوره‌های ما بودند.

*شماره هشت الان پرسپولیس را می‌شناسی؟ پورعلی گنجی که هم استانی ماست و سمت بابل هستند. آقا مرتضی هم بازیکن بزرگی است.

*آخر فصل کدام تیم قهرمان می‌شود؟ انشاالله پرسپولیس باشد.

* بازی مهدی طارمی در اینتر را هم دنبال می‌کنی؟ مهدی طارمی واقعا خوب است‌. شاید یک سری موقعیت ها را گل نکند اما خیلی بازیکن قابل احترامی است. شاید یک‌جاهایی مثل خودم سوتی بدهد اما واقعا فوق العاده است.

*در رشته شما هم لژیونر شدن وجود دارد؟ نه ما بهترین لیگ دنیا را داریم و خیلی کشورها لیگ ندارند. شاید از نظر مالی بالا نباشیم ولی از نظر کیفی بالا هستیم‌.

متفاوت‌ترین گفتگو با والیبالیست تاریخ‌ساز ایران / مرتضی مهرزاد: قرمز هستم اما باید تیمم را عوض کنم! 2
متفاوت‌ترین گفتگو با والیبالیست تاریخ‌ساز ایران / مرتضی مهرزاد: قرمز هستم اما باید تیمم را عوض کنم! 3
متفاوت‌ترین گفتگو با والیبالیست تاریخ‌ساز ایران / مرتضی مهرزاد: قرمز هستم اما باید تیمم را عوض کنم! 4