متهمان صرافی کلاهبردار در شیراز به حبسهای طولانی محکوم شدند / پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت، رد مال و پرداخت وجوه دریافتی از شاکیان
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، متهمان اصلی پرونده کلاهبرداری در شیراز که در پوشش صرافی و به صورت غیر مجاز اقدام به اخذ وجوه کلان از مردم کرده بودند به حبسهای طولانی مدت، رد مال در حق شاکیان پرونده و جزای نقدی 2 هزار میلیارد ریالی محکوم شدند. رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این خبر گفت: 3 متهم اصلی پرونده مذکور به اتهام کلاهبرداری شبکهای در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان...
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، متهمان اصلی پرونده کلاهبرداری در شیراز که در پوشش صرافی و به صورت غیر مجاز اقدام به اخذ وجوه کلان از مردم کرده بودند به حبسهای طولانی مدت، رد مال در حق شاکیان پرونده و جزای نقدی 2 هزار میلیارد ریالی محکوم شدند. رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این خبر گفت: 3 متهم اصلی پرونده مذکور به اتهام کلاهبرداری شبکهای در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس محاکمه و هر کدام به حبس، رد مال و پرداخت وجوه دریافتی به شکات و همچنین جزای نقدی محکوم شدند. حجتالاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی ضمن تشریح رأی صادره در خصوص این متهمان گفت: متهم ردیف اول این پرونده به تحمل 18 سال و 9 ماه حبس تعزیری به لحاظ شرکت در 170 فقره کلاهبرداری مطابق با شکایت شکات خصوصی و همچنین 2 سال و شش ماه حبس تعزیری به لحاظ خروج غیر قانونی از کشور، متهم ردیف دوم به تحمل 17 سال حبس تعزیری و متهم ردیف سوم به تحمل 16 سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت محکوم شدند. این مقام ارشد قضائی استان فارس افزود: متهمین علاوه بر حبسهای اعلام شده هر یک به پرداخت جزای نقدی 2 هزار میلیارد ریالی در حق دولت و همچنین رد مال معادل وجوه ریالی و ارزی مطابق اظهارات شکات خصوصی و رسیدهای استنادی محکوم شدهاند. وی در ادامه بیان داشت: از زمان تشکیل پرونده مذکور به لحاظ تعدد شکات و مالباختگان موضوع در دستور کار ویژه مقامات دادگستری استان قرار گرفت و پس از دستگیری متهم ردیف اول پرونده و استرداد وی از خارج از کشور روند رسیدگی به پرونده با سرعت در دستورکار قرار گرفت. وی در پایان تصریح کرد: رأی صادره غیر قطعی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور میباشد.