شنبه 31 شهریور 1403

متوسط قیمت کالاهای خوراکی اعلام شد / برنج خارجی و شیرخشک گران‌ترین مواد خوراکی

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
متوسط قیمت کالاهای خوراکی اعلام شد / برنج خارجی و شیرخشک گران‌ترین مواد خوراکی

ایلنا نوشت: مرکز آمار متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری در مهر ماه را اعلام کرد.

طبق گزارش مرکز آمار؛ در گروه نان و غلات، اقلام " برنج خارجی درجه یک " با 4,6 درصد و " شیرینی خشک " با 2.7 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "برنج ایرانی درجه یک " با 3.2- است.

در مهرماه 1402، تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به‌شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " برنج خارجی درجه یک " با 4,6 درصد و " شیرینی خشک " با 2.7 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "برنج ایرانی درجه یک " با 3.2- است.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام "ماهی قزل آلا" با 7,8 درصد و " گوشت گاو یا گوساله " با 3.2 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شیر خشک" با 5,8 درصد،" تخم مرغ ماشینی" با 3.6 درصد، و " کره پاستوریزه" با 3.0 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به" روغن نباتی جامد" با 2.5- درصد و " روغن مایع" با 2.2- درصد است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " کشمش پلویی " با 3,5 درصد و " مغز گردو " با 3.3 درصد همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " پرتقال" با 23.4- درصد،" انار" با 16.8- درصد و " هندوانه " با 13.9- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" کدو سبز " با 7,6 درصد،" قارچ" با 5.7 درصد و " گوجه فرنگی " با 4.3 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با 12.9- درصد، " بادمجان" با 4.0- درصد و " سیب زمینی" با 2.7- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " چای خارجی بسته ای " با 2,8 درصد،" سس مایونز " و" سس گوجه فرنگی" با 2.2 درصد است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1830588