پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

مجلس با بررسی طرح ساماندهی فضای مجازی طبق اصل 85 موافقت کرد

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی بر اساس اصل 85 قانون اساسی موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی بر اساس اصل 85 قانون اساسی موافقت کردند.

به گزارش تابناک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس درخواست عده ای از نمایندگان به منظور بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی را بر اساس اصل 85 قانون اساسی بررسی کرده و در نهایت با 121 رای با این درخواست موافقت کردند.

طبق اصل 85 قانون اساسی، «سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.»

بنابراین با موافقت نمایندگان با این درخواست، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی بررسی می شود و بدون ارجاع به صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارسال و در صورت تائید، به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است: صبح امروز مجلس شورای اسلامی جلسه غیرعلنی را برای توضیح به نمایندگان جهت نحوه برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب برگزار کرد. بعد از آن با آغاز جلسه علنی که نمایندگان به بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی پرداختند.

مجلس شورای اسلامی از ساعت 10:20 وارد تنفس 15 دقیقه‌ای شد و سپس جلسه غیرعلنی را جهت بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی تشکیل داد.

در دستور جلسه امروز مجلس شورای اسلامی بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی در دستور امروز جلسه علنی مجلس قرار داشت.