پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

مجلس یازدهم با شعار انقلابی و نگاه ملی و فرامحلی برای رفع مشکلات مردم تلاش می کند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مجلس یازدهم با شعار انقلابی و نگاه ملی و فرامحلی برای رفع مشکلات مردم تلاش می کند

حیدری گفت: مجلس یازدهم با شعار انقلابی و ولایی و با یک نگاه ملی و فرامحلی برای رفع مشکلات مردم تلاش می کند و سفرهای استانی رئیس مجلس یک حرکت جهادی و انقلابی در این مسیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهریار حیدری در گفتگو باخبرنگار بازی دراز اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی براساس حق قانونگذاری و نظارت براجرای آن وظایف قانونی خودرا انجام می دهند.

وی افزود: نمایندگان مجلس کار قانونگذاری را از طریق ارائه طرح و یا بررسی و تصویب لایحه ارائه شده توسط دولت براساس ضرورت و اولویت انجام می دهند و در حوزه نظارت نیز بابازرسیهای میدانی کارکرد وعملکرد دولت و دستگاههای اداری را بررسی می کنند که اگر مطابق قانون نبود مورد تذکر نمایندگان قرار خواهند گرفت که به دوصورت تذکرات میدانی با دستگاههای مربوطه و یا درقالب سوال و استیضاح بالاترین مقام دستگاه و یا تحقیق و تفحص انجام می شود.

نماینده مردم شهرستانهای قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب در مجلس بابیان اینکه نماینده بعنوان وکیل مردم باید در حوزه انتخابیه حضور یافته و از مسائل مختلف بازدید کند,, ادامه داد: نمایندگان نماینده ملت هستند و طرحها و لوایحی را که در مجلس تصویب می کنند مربوط به تمام کشور است و بایک نگاه ملی و فرامحلی صورت می گیرد.

حیدری خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی حق نظارت در تمام نقاط کشور را دارند و در هر نقطه ای که لازم بدانند می توانند ورود کرده و بررسی کنند.

وی افزود: مجلس به گفته امام بزرگوار ما در راس امور است و رئیس قوه مقننه با توجه به ضرورتها حق نظارت در تمامی امور کشور را دارد.

و آقای قالیباف باتوجه به اولویت مسائل و مشکلات نقاط مختلف کشور به همراه چند نماینده دیگر و نمایندگان استان خوزستان با یک نگاه فرامحلی در این استان حضور یافته و به بررسی مشکلات مردم خوزستان پرداختند و به تناسب در سایر استانها نیز حضور خواهند یافت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: رئیس مجلس در جلسات مهم و تصمیم ساز کشور حضور دارند و باید از تمام مشکلات مردم نقاط مختلف کشور مطلع باشند تا بتوانند از آنها دفاع کرده و برای حل این مشکلات تصمیم گیری کنند.

وی ادامه داد: رفع مشکلات مردمی دغدغه و اولویت اول مجلس یازدهم است و آقای قالیباف نیز بعنوان یک نماینده و رئیس مجلس این دغدغه را دارند و همواره در این راه تلاش خواهند کرد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: نمایندگان مجلس دارای روحیه انقلابی و جهادی هستند که برای رفع مشکلات مردم و کشور یک نیاز مهم است.

حیدری افزود: مجلس انقلابی و ولایی باید شب و روز با حضور فعال در میدان و بررسی مشکلات و تصویب قوانین لازم در پی رفع مشکلات مردم باشد.

وی تاکید کرد: مجلس یازدهم با شعار انقلابی و ولایی و با یک نگاه ملی و فرامحلی برای رفع مشکلات مردم تلاش می کند و سفرهای استانی رئیس مجلس یک حرکت جهادی و انقلابی دراین مسیر است.

انتهای پیام /