سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

محدودیت مصرف برق لغو شد

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
محدودیت مصرف برق لغو شد

سخنگوی صنعت برق با اعلام اینکه طرح‌های مدیریت مصرف امروز روز پایانی را سپری می‌کند، گفت: از فردا نیازی به کاهش مصرف از سوی مشترکانی که در ساعات اوج مصرف کمک می‌کردند، نیست و این طرح به پایان می‌رسد.

سخنگوی صنعت برق درباره از سرگیری صادرات برق گفت: قطعا با کاهش مصرف برق؛ افزایش صادرات برق در دستور کار است و اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، مصطفی رجبی‌مشهدی، با اشاره به روند کنونی مصرف برق اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که میزان مصرف امروز برق 53 هزار و 800 مگاوات باشد و دیگر برای تامین برق صنایع محدودیتی وجود ندارد، زیرا از دو هفته گذشته محدودیت‌ها را به حداقل رساندیم و اکنون صنایع می‌توانند با حداکثر ظرفیت در مدار باشند.

وی با اعلام اینکه طرح‌های مدیریت مصرف امروز روز پایانی را سپری می‌کند، افزود: از فردا نیازی به کاهش مصرف از سوی مشترکانی که در ساعات اوج مصرف کمک می‌کردند، نیست و این طرح به پایان می‌رسد، ولی لازم است کماکان مشترکان عادات خوب خود دوره اوج بار و همکاری با صنعت برق را ادامه دهند.

سخنگوی صنعت برق در ادامه تصریح کرد: ما با بهبود شرایط توانستیم 4 واحد بخار و 2 واحد نیروگاه برقابی را با برنامه زمان‌بندی شده از مدار خارج کنیم، تا در زمستان و تابستان آینده با آمادگی بهتری در مدار تولید قرار بگیرند.

وی درباره آخرین برنامه‌های تامین سوخت زمستان گفت: اقدامات وزارت نفت و نیرو برای تامین سوخت نیروگاه و تکمیل مخازن در حال انجام است، امیدواریم این روند با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند تا محدودیتی نداشته باشیم.

رجبی‌مشهدی درباره از سرگیری صادرات برق نیز تاکید کرد: قطعا با کاهش مصرف برق؛ افزایش صادرات برق در دستور کار است و اقدامات لازم صورت می‌گیرد.