جمعه 8 تیر 1403

محمدباقر قالیباف: یادمان رفته برای چه به میدان آمدیم / موافقت کاندیدای ریاست‌جمهوری با پیشنهاد پزشکیان

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
محمدباقر قالیباف: یادمان رفته برای چه به میدان آمدیم / موافقت کاندیدای ریاست‌جمهوری با پیشنهاد پزشکیان

اقتصادنیوز: محمدباقر قالیباف گفت: با پیشنهاد پزشکیان موافقم که پشت تریبونها حرف نزنیم و اینها را جای دیگری صحبت کنیم. اگر اینجا گفتم، بخاطر این بود که بین مردم مطرح کردند و مردم می‌گویند که سر قدرت دارند دعوا می‌کنند!

به گزارش اقتصادنیوز، محمدباقر قالیباف در چهارمین مناظره انتخاباتی در شبکه یک سیما گفت: ویژگی شهید سلیمانی این بود که به دنبال دو قطبی های کاذب نمی رفت و بحث میدان دیپلماسی نداشت. با همان فردی که مبارزه می کرد همزمان حرف هم می زد. پس نگاه کنید دیپلماسی میدان، یک ابزار است. گاهی می گویم مذاکره روش مبارزه است یا برعکس. این الگوی نظام ایران است و قدرت منطقه ای از این برخاسته است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی یک الگویی است برای ما در همین موضوعات رفع تحریم و خنثی سازی تحریم و قدرت منطقه ای و فرصت و تهدید. همه‌ی اینها درس است. در 20 سالی که مسئول نیروی قدس بودند با ایشان از نزدیک همکاری داشتیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: بارها و بارها در جلساتی با آقای شهید سلیمانی می رفتیم؛ او فقط برای اجماع سازی و هم نظر کردن جریانات، در شبانه روز سه ساعت هم استراحت نمیکرد. یادداشتهایش در این چند روز، گویی برای فعالیت یک سال یک نفر بود. اینقدر پرحجم بود کارها.

وی گفت: شهید سلیمانی قدرت حل مسئله داشت. موضوع را استحاله نمی کرد یا زیر فرش مثل آشغال پنهان نمی کرد. امروز در کشور همین بحث ها را داریم. یادمان رفته که آمدیم به مردم خدمت کنیم و عزت را به کشور برگردانیم.

قالیباف گفت: با پیشنهاد پزشکیان موافقم که پشت تریبونها حرف نزنیم و اینها را جای دیگری صحبت کنیم. اگر اینجا گفتم، بخاطر این بود که بین مردم مطرح کردند و مردم می‌گویند که سر قدرت دارند دعوا می‌کنند!

وی تاکید کرد: امروز در امنیت با همکاری همسایگانمان جلوی دخالت آمریکا را در اینجا گرفتیم و هژمونی او را به هم زدیم؛ باید از فرصت اقتصادی این موضوع هم استفاده کنیم. هم باید رفع تحریم را پیگیری کنیم و حقمان را بر اساس بند 6 قانون اقدام راهبردی بگیریم و هم برای خنثی سازی تحریم، رشد اقتصادی را پیگیری کنیم.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید