چهارشنبه 11 مهر 1403

مدراس استثنایی کشور صاحب سالن های ورزشی می شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدراس استثنایی کشور صاحب سالن های ورزشی می شوند

زنجان - ایرنا - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: با رویکرد تسهیل ورزش دانش آموزان استثنایی در 310 مدرسه استثنایی کشور امکان ساخت سالن های ورزشی درون مدرسه ای وجود دارد که ساخت این سالن ها در برخی مدارس آغاز شده است.

سید جواد حسینی روز پنجشنبه در آیین افتتاح نخستین سالن ورزشی چند منظوره ویژه دانش آموزان استثنایی استان زنجان در شهرستان ابهر افزود: امکانات مورد نیاز این سالن ورزشی و هزینه ساخت زمین چمن کنار سالن از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت های آموزش و پرورش استثنایی توان بخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه است گفت: تربیت بدنی و ورزش از ضروریات دانش آموزان استثنایی است که علاوه بر جنبه سلامت این دانش آموزان جنبه توان بخشی نیز دارد.

حسینی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی است و از سال 1370 در کشور شکل گرفته است، گفت: در زمان حاضر این سازمان 150هزار دانش آموز با نیازهای ویژه را در 7طیف و در 1700 مدرسه خاص و 21 هزار مدرسه پذیرا تحت پوشش دارد. معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه محور اصلی عدالت اقتصادی و اجتماعی، عدالت آموزشی است گفت: وظیفه اصلی نظام تعلیم و تربیت تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی است و آموزش و پرورش استثنایی گامی اساسی و پایدار برای رسیدن به عدالت آموزشی ترجیحی است. حسینی با بیان اینکه در جامعه باید تغییر نگرش نسبت به دانش آموزان استنثایی ایجاد شود گفت: تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی در ابعاد گوناگون ویژگی های خاصی می طلبد و باید مناسب سازی های لازم در ابعاد فضا، تحهیزات، منابع انسانی برای این دانش آموزان انجام شود.

به گزارش ایرنا به گفته مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان سالن ورزشی 820 متر مربعی چند منظوره دانش آموزان استثنایی شهرستان ابهر با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس طی 2 سال ساخته شد.

مجتمع آموزشی پویا ویژه دانش آموزان استثنایی شهرستان ابهر 100 دانش آموز از مقطع پیش دبستانی تا متوسطه حرفه ای را در این شهرستان تحت پوشش قرار داده است.

*س_برچسب‌ها_س*