پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مدرسه تجارت بین الملل به همت دانشگاه امام صادق (ع) راه اندازی شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
مدرسه تجارت بین الملل به همت دانشگاه امام صادق (ع) راه اندازی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علیرضا فروتن مسئول برگزاری مدرسه تجارت بین الملل در دانشگاه امام صادق (ع) در مراسم رویداد افتتاحیه این مدرسه، اظهار داشت: یکی از اهداف بنده از زمان حضور در دانشگاه امام صادق (ع) حل مشکل تجارت بین الملل کشور با رویکردی عملیاتی همراه با دید علمی آموزشی بوده است. وی افزود: مدرسه تجارت بین الملل می تواند به عنوان بازوی تخصصی جمهوری اسلامی در زمینه رشد و پرورش عرصه تجارت بین الملل باشد و بتواند به پیشبرد و تنظیم اهداف بلند صادراتی ایران در راستای مستقل سازی اقتصادی کشور کمک کند. وی تصریح کرد: بر اساس برنامه مدرسه تجارت افراد شرکت کننده پس از طی سه مرحله گزینش به این مدرسه ورود پیدا کرده، سپس در طی سه دوره به سطح مطلوبی از توانایی های اقتصاد بین الملل، روابط تجاری بین الملل و روابط سیاسی بین الملل دست پیدا خواهند کرد. این افراد همچنین وظیفه رشد، عارضه یابی و حل مشکلات تجارت بین الملل با رویکردی کاملا نظری - عملیاتی را خواهند داشت. محمد نوروزی معاونت پژوهشی دانشکده مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) نیز با اشاره به فضای عملیاتی جدیدی که در دانشگاه امام صادق (ع) بوجود آمده، گفت: یکی از وظایف اصلی دانشگاه امام صادق (ع) تربیت نیروی جوان، فعال، باسواد و توانا برای استفاده در بدنه اجرایی جمهوری اسلامی است؛ که دانشکده مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) با تغییر رویکردی که در حوزه آموزش های خود داشته توانسته در این راستا گامی بلند بردارد. وی همچنین تصریح کرد: در رویکرد جدید آموزش در دانشکده مدیریت در دانشگاه امام صادق (ع) دانشجویان ورودی جدید در تابستان دوره ای تحت عنوان کارآموزی طی می‌کنند، که به عملگرایی علوم آموزش داده شده و فهم بیشتر علوم مورد مطالعه دانشجویان کمک بسزایی خواهد کرد. وی افزود: مدرسه تجارت با فعالیت مجدانه ای که در حوزه بین الملل به کار بسته و رویکردی تخصصی در آموزش های خود به کار برده؛ ان شاء الله خواهد توانست مشکلات این حوزه را حل کند.

حیدری معاونت اداری مالی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: در این چند دهه عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از بخش هایی که بسیار دچار کم توجهی بوده است؛ بخش تجارت مواد غیر نفتی با کشور های جهان به خصوص با کشور های همسایه است.

وی تصریح کرد: این دوره با پیگیری های تیم اجرایی که دارد به لطف خدا مشکلات این حوزه را احصا کرده و به صورت نظری - عملیاتی شروع به حل مشکلات این بخش خواهد کرد. در نهایت فروتن مسئول برگزاری کننده دوره مدرسه تجارت بین الملل گفت: این مدرسه با هدف مردمی سازی و جوان سازی اقتصاد بین الملل شروع به فعالیت کرد و انشاالله به زودی اولین سری از فارغ التحصیلان خود را، برای حل مشکلات تجارت بین الملل به ارگان های مربوطه معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید دانشگاه امام صادق مدرسه تجارت بی الملل مدرسه بین الملل این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است