پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مدیرعامل جدید شرکت برق حرارتی منصوب شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
مدیرعامل جدید شرکت برق حرارتی منصوب شد

وزیر نیرو با صدور حکمی «عبدالرسول پیشاهنگ» را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی منصوب کرد.

وزیر نیرو با صدور حکمی «عبدالرسول پیشاهنگ» را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در این حکم ضمن تقدیر از خدمات ارزنده محسن طرزطلب، مدیرعامل پیشین این شرکت در دوران تصدی این مسؤلیت، عبدالرسول پیشاهنگ را به مدت دو سال به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برق حرارتی منصوب کرد.

بر این اساس، معاون هماهنگی تولید شرکت توانیر، معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی و سرپرست شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران از جمله سوابق پیشاهنگ بوده است.

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی 21 هزار مگاوات افزایش یافت

همایون حائری، معاون برق و انرژی وزیر نیرو در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت برق حرارتی با اشاره به افزایش 21 هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی با تشکیل این شرکت مادرتخصصی، گفت: در طی 6 سال اخیر با تلاش مدیریت پیشین این مجموعه حدود سه درصد به راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده که این امر صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف سوخت نیروگاه‌ها به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت با تأمین منابع مالی و اعتبارات جدید، تحول عمده‌ای در صنعت برق ایجاد کرده است، افزود: حمایت از ساخت داخل، شرکت‌های پیمانکار و بخش خصوصی نیز از جمله اقدامات مؤثر این مجموعه بوده است.

حائری با اشاره به برنامه‌های صنعت برق برای پیک تابستان امسال، اظهار کرد: از حدود پنج هزار مگاوات واحد جدید برنامه‌ریزی شده برای پیک تابستان امسال، بخش عمده آن وارد مدار شده و امیدواریم مابقی واحدها نیز به زودی در مدار قرار بگیرند.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به اهمیت برنامه تعمیرات نیروگاه‌ها، ادامه داد: روند تعمیرات واحدهای نیروگاهی با سرعت قابل قبولی در حال انجام است و به زودی تعمیرات واحدهای باقی‌مانده به اتمام خواهد رسید تا نیروگاه‌های کشور با توان کامل آماده تولید برق پایدار در پیک تابستان امسال باشند.

حائری در پایان بر آمادگی و همکاری مؤثر بین شرکت‌های برق حرارتی و توانیر برای عبور موفق از دوره اوج مصرف برق پیش‌رو تاکید کرد