چهارشنبه 18 مهر 1403

مراتع خراشای خراسان شمالی طعمه آتش شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مراتع خراشای خراسان شمالی طعمه آتش شد

بجنورد - ایرنا - عرصه‌های طبیعی روستای خراشا شهرستان جاجرم خراسان شمالی صبح امروز (سه‌شبنه) طعمه حریق شده و هم‌اکنون نیروهای مردمی و امدادی در حال خاموش کردن آتش هستند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا گفت: احتمال داده می شود که شعله ور شدن دوباره آتش ارتفاعات کوه بهار که مشرف به روستای خراشا است موجب آتش گرفتن مراتع این روستا شده باشد.

سرهنگ موسی الرضا حیاتی افزود: هم اکنون مردم و نیروهای محلی شهرستان های جاجرم و گرمه در حال مهار آتش هستند و از مانه و سملقان که شهرستان معین جاجرم است نیز نیروهای این یگان به محل اعزام شده اند.

وی در مورد آتش سوزی گسترده شب گذشته در کوه بهار که در مجاورت این روستا قرار دارد نیز گفت: آتش سوزی گسترده بود و هنوز میران خسارت و مساحت آتش سوزی برآورد نشده است.

وی افزود: برای اعلام مساحت باید پس از خاموش شدن حریق با جی پی اس مساحت دقیق مشخص شود و با برآورد تعداد درختانی که سوخته اند نیز خسارت به منابع طبیعی این محل برآورد خواهد شد.

وی افزود: آتش سوزی شب گذشته سنخواست و کوه های بهار شدیدترین آتش سوزی در این سال ها بود که با همت مردم و ورود به موقع نیروهای منابع طبیعی اطفا شد.

شهرستان جاجرم با گستره سه هزار و 654 کیلومتر مربع در 150 کیلومتری جنوب غربی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.

این شهرستان 37 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*