جمعه 10 فروردین 1403

مربی پرسپولیس: شهرآورد متفاوت است؛ نیمه خالی لیوان را نبینید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مربی پرسپولیس: شهرآورد متفاوت است؛ نیمه خالی لیوان را نبینید

تهران - ایرنا - مربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص شهرآورد 97 پایتخت گفت: در دربی گلی رد و بدل نشد اما نباید نیمه خالی لیوان را دید و این دلیل نمی‌شود که بازی را بدون بار فنی بدانیم.

به گزارش ایرنا، حمید مطهری در این خصوص اظهار داشت: نگاه عمومی به فوتبال با نگاه فنی مربیان متفاوت است. در تیم پرسپولیس در 4 فاز بازی سعی کردیم با برنامه باشیم و می‌دانستیم از بازی چه می‌خواهیم. مدافعان وسط ما در کانال های مرکزی و میانی بازی سازی می کردند و به دنبال یک بازی کلاسیک بودیم.

وی ادامه داد: یادم نمی آید در شهرآوردهای تهران تعداد 500 پاس را دیده باشیم. ما در شهرآورد تهران اصولی بازی کردیم. شکل بازی ما به گونه ای بود که با جابجایی‌های زیاد به دنبال فضاسازی بودیم و این را در زمین بازی به نمایش گذاشتیم.

مربی پرسپولیس تاکید کرد: موقعیت های صددرصد به وجود نیاوردیم اما موقعیت هایی داشتیم که می توانسیم از آن بهره ببریم. در این دیدار شکل بازی خودمان را تغییر دادیم و اجازه ندادیم استقلال غالب شود.

مطهری افزود: بازیکنان ما می دانند در زمین چه می خواهند و به دنبال چه هستند. ما نباید روی بازیکنان فشار مضاعف وارد کنیم. در ابتدای راه بودیم اما در هفته چهارم عده ای به ما گفتند چرا پرسپولیس وارد بحران شده است؟ کدام بحران؟

وی یادآور شد: در 8 هفته لیگ اشتباهات تاثیرگذار برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس را دوباره ببینید تا مشخص شود کدام تیم بیشتر سود برده و کدام تیم بیشتر ضرر کرده است. زمانی که ما سوار بازی بودیم در صحنه ای که روی امید عالیشاه در دقیقه 69 خطا اعلام شد، سوت داور به ضرر پرسپولیس بود و به اشتباه 2 کارت زرد هم گرفتیم. یا خطای ترابی و آن کارت زرد را دوباره ببینید. در این بازی بازیکنان ما به دلیل اشتباهات داوری کارت گرفتند و هیچ مساله فنی در کار نبود.

مربی پرسپولیس تاکید کرد: اتفاقات فوتبال لیگ ما را ببینید. هر هفته یک باشگاه بیانیه می دهد. داوران زیر فشار هستند. کدام یک از این صحنه ها را در فوتبال روز دنیا می بینید؟ شان فوتبال ما افت کرده و روح آن آزرده خاطر شده است.

مطهری گفت: به جای آنکه رشد کنیم دیگران را پائین می کشیم تا همه هم قد و اندازه شوند. این کار درست نیست. همان صحنه ای که استقلالی ها اعتقاد به پنالتی دارند را اگر آهسته ببینید متوجه می شوید که بازیکن قبل از رسیدن توپ خودش را پرتاب می کند.

وی یادآور شد: برخی ها از رئیس جمهوری می خواهند کمک کند تا VAR وارد ایران شود، مگر رئیس جمهوری با آن همه مشغله می تواند در این خصوص کاری کند؟ فوتبال متولی دارد و باید متولیان آن اقدام کنند.

مربی پرسپولیس افزود: بازیکنان تاجیک با ما تمرین می‌کنند اما چون پول هنوز به حساب (گابریل) کالدرون ننشسته است، متاسفانه نمی توانیم کاری کنیم. ما همیشه باید در زمین بازی حرف های خودمان را بزنیم.

*س_برچسب‌ها_س*