جمعه 13 مهر 1403

مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی زنجان آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور یک هزار شرکت کننده بصورت مجازی آغاز شده است.

جعفر گنج خانلو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله استانی و با توجه به زیست بوم جدید و در شرایط کرونایی به صورت مجازی و با همکاری داوران و عوامل اجرایی کار خود را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور یک هزار شرکت کننده برگزار می شود که فرایند جمع آوری آثار از دانش آموزان مناطق استان در وضعیت زرد و آبی کرونایی در اسفند سال گذشته با حضور تیم تصویر بردار استانی و با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی انجام گرفت.

این مسوول ادامه داد: سال گذشته مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان با توجه به شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار شد که در این بخش در مجموع یک‌هزار و 150 نفر شرکت کننده حضور داشتند.

به گفته گنج خانلو در این دوره از رقابت ها، آزمون 320 نفر از شرکت کنندگان به صورت آنلاین و تماس تصویری و 830 نفر هم به صورت دریافت اثر بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: هم اکنون و همزمان با مسابقات استانی، ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه فرهنگیان استان نیز در حال برگزاری است که پس از داوری آثار، دانش آموزان حائز رتبه های برتر به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی حاکم بر کشورمان ایجاب می‌کند که آموزش های مختلف و متنوع دستگاه‌های اجرایی متولی امر به ویژه نظام تعلیم و تربیت در بستر مجازی انجام گیرد که بررسی نواقص و رفع اشکالات آن می تواند شکل مطلوب‌تری به این آموزش ها بدهد.

گفتنی است هم‌اکنون حدود 200 هزار دانش‌آموز در 2 هزارو 550 مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س*