چهارشنبه 18 مهر 1403

مرخصی 181 زندانی خراسان شمالی دایمی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مرخصی 181 زندانی خراسان شمالی دایمی شد

بجنورد - ایرنا - رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: 181 مددجوی به مرخصی رفته در ایام کرونا، آزاد شده و به آغوش گرم خانواده‌های خود برگشتند.

حجت الاسلام اسدالله جعفری در حاشیه دومین نشست شورای مدیران قضایی استان با تاکید بر ضرورت تقویت کمی و کیفی مصادیق بازدیدهای مدیران قضایی و قضات رسیدگی کننده و مجری احکام از زندان های استان به موضوع اعطای مرخصی منجر به آزادی 181 نفر از زندانیان اشاره کرد و در ادامه از بهره مندی هزار و 256 مددجو از مزایای تمدید مرخصی، 30 مورد آزادی مشروط و 47 مورد پیشنهاد عفو خبر داد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به محبوس بودن 82 نفر از محکومان جرائم غیرعمدی منتظر کمک نیکوکاران و خیرین استان گفت: با تامین منابع مالی مورد نیاز و دریافت حمایت های مالی بتوان بدهی این افراد را پرداخت و موجبات آزادی این مددجویان را فراهم کرد.

وی همچنین از تاسیس صندوق احسان و نیکوکاری در دادگستری کل خراسان شمالی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به ضرورت انسجام بخشی منابع جمع آوری کمک های همکاران در همین راستا صندوقی، به نام صندوق احسان و نیکوکاری 14 معصوم (ع) به عنوان مأخذ و منبعی مهم برای جمع آوری و تخصیص و هزینه کرد این منابع در مصارف پیش بینی شده در نظر گرفته شده است.

در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

*س_برچسب‌ها_س*