یک‌شنبه 29 مهر 1403

مردمی‌سازی کار جهادی با عمومی کردن گفتمان جهادی رسالت جهادگران است + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
مردمی‌سازی کار جهادی با عمومی کردن گفتمان جهادی رسالت جهادگران است + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، برنامه شانزده آذر با موضوع نقد و بررسی عملکرد و رسالت اردو‌های جهادی با عنوان «اردوی عمرانی یا جهاد برای فقر زدایی؟» با حضور محمدسجاد بهرامی، مسئول سابق گروه جهادی شهید عباسپور و محسن غلامی، مسئول سابق گروه جهادی شهید وزوایی بسیج دانشگاه شریف برگزار شد. محمدسجاد بهرامی، در ابتدای برنامه با بیان اینکه ارتباط با مردم منطقه و ایجاد گفتمان جهادی...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، برنامه شانزده آذر با موضوع نقد و بررسی عملکرد و رسالت اردو‌های جهادی با عنوان «اردوی عمرانی یا جهاد برای فقر زدایی؟» با حضور محمدسجاد بهرامی، مسئول سابق گروه جهادی شهید عباسپور و محسن غلامی، مسئول سابق گروه جهادی شهید وزوایی بسیج دانشگاه شریف برگزار شد.

محمدسجاد بهرامی، در ابتدای برنامه با بیان اینکه ارتباط با مردم منطقه و ایجاد گفتمان جهادی می‌تواند رسالت اصلی دانشجویان جهادگر باشد، گفت: یکی از آسیب‌هایی موجود برای گروه‌های جهادی، فقط روی فعالیت عمرانی متمرکز بودن است. گروه جهادی دانشجویی چند مولفه دارد که آن را با سایر گروه‌ها متمایز می‌کند. جهادگران دانشجو جوان بوده و ذهن پویا و خلاقی دارند همچنین ویژگی حلقه‌های میانی را نیز دارند.

باید مردم منطقه را با کار جهادی برای پیشرفت گره زد

محسن غلامی گفت: ما اگر فکر می‌کنیم هدف از اردوهای جهادی فقط قرارگیری در یک فضای معنوی باشد، آن فعالیت عمرانی یا فرهنگی اثری در منطقه نخواهد گذاشت. یک انگاره دیگر درباره اردوهای جهادی ممکن است این باشد که می‌رویم یک کار خیری انجام دهیم یا اینکه اردوی جهادی یک تمرینی برای انجام مسئولیت در آینده است. در نتیجه ممکن است شما به کار کوچکی قانع شوید و فعالیت سطحی شود.

وی افزود: ذهنیت دانشجو و هدف اگر این باشد که باید پیشرفت منطقه را همراه با مردم آن منطقه رقم برنیم، اهداف دیگر هم احصاء می‌شود. در این حالت دانشجو مسئولیت بزرگی روی دوش خود می‌بیند، برای پیشرفت کشور و افزایش تولید. دانشجوی جهادگر باید مردم منطقه را همراه کند و با کار جهادی برای پیشرفت گره بزند.