جمعه 13 مهر 1403

مروری بر مطبوعات و پایگاه های خبری زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مروری بر مطبوعات و پایگاه های خبری زنجان

زنجان - ایرنا - رسانه‌ها و مطبوعات زنجان در هفته جاری موضوعات مختلفی را در سرخط اخبار و صفحات نخست خود انعکاس دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به موضوع پیامک‌های راهنمایی و رانندگی و نارضایتی برخی شهروندان از آن و افزایش آمار نزاع در استان اشاره کرد.

روزنامه صدای زنجان در گزارشی به موضوع پیامک‌های راهنمایی و رانندگی و نارضایتی برخی شهروندان از آن پرداخت و نوشت: ارسال پیامک‌های جرایم رانندگی تبدیل به چالشی بین برخی رانندگان زنجانی و پلیس شده است! راننده‌ها می‌گویند، پلیس باید مدارک و مستنداتش برای جریمه کردن ارائه کند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هم معتقد است 95 درصد راننده‌هایی که جریمه شده‌اند قطعا تخلف کرده‌اند و 5 درصدی هم ممکن است اعتراض‌شان وارد باشد به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

عباس مظفری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان در این رابطه در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه در اکثریت موارد افراد تخلف کرده‌اند، می‌گوید: این دست از افراد در محل مربوطه تخلف کرده‌اند و پلیس نیز آن را ثبت کرده است اما در بیشتر موارد پیامک دیر به گوشی موبایل راننده‌ها ارسال می‌شود. مثلا فرد ساعت 10:15 حین تردد در کمربند شمالی تخلف کرده، همکاران پلیس نیز ان را ثبت کرده اما پیامک ساعت 11 که راننده به منزلش رسیده، ارسال شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان اضافه می‌کند که مطلب یاد شده 100 درصد در مورد تمامی راننده‌ها صدق نمی‌کند اما در 95 درصد موارد این‌گونه است، بر لزوم بررسی دقیق موارد اعتراضی تاکید می‌کند.

روزنانه مردم نو در خبری از قول رییس کل دادگستری استان زنجان نوشت: باید یک تحلیل اساسی از علل بالا رفتن نزاع و درگیری در استان صورت گیرد تا بر اساس عوامل بروز این امر، اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی گفت: انجام کار پژوهشی و ایجاد حساسیت در خصوص علل و عوامل بروز و افزایش برخی جرائم در استان یک ضرورت و امر مهم است، به همین دلیل انتظار می‌رود اقدامات پیشگیرانه در این رابطه اعمال شود.

پایگاه خبری همدلی زنجان در مطلبی پیرامون و ضعیت زنان سرپرست خانوار در استان نوشت: تعداد زنان سرپرست خانوار کشور در سال 98 نسبت به سال 90 به میزان 26.8 درصد افزایش یافته است. در همین مدت تعداد مردان سرپرست خانوار 20.6 درصد رشد داشته! در استان زنجان 28 هزار 112 زن خودسرپرست (تک نفره) زندگی می کنند که 86.5 درصد خانوارهای خودسرپرست هستند. از این حیث زنجان هفتمین استان کشور در میزان فراوانی است!

نرخ مشارکت اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان زنجان 6.3 درصد و میزان بیکاری آن ها صفر درصد است. از 50 هزار و 899 زن سرپرست خانوار استان زنجان 21هزار و 976 با سواد هستند. زنجان جزو هشت استان آخر کشور در میزان باسوادی زنان سرپرست خانوار است.

از مجموع زنان سرپرست خانوار استان 6 هزار و 922 دارای همسر هستند. همچنین از مجموع زنان سرپرست خانوار استان یک هزارو 617 زن به دلیل طلاق بی همسر شده اند. 919 نفر از آن ها هم هرگز ازدواج نکرده اند.

*س_برچسب‌ها_س*