جمعه 10 فروردین 1403

مرور آثار عبدالله اسکندری؛ از «هامون» تا «دختری با کفش های کتانی»

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
مرور آثار عبدالله اسکندری؛ از «هامون» تا «دختری با کفش های کتانی»

شبکه نمایش در بخش «صحنه گران» به مرور آثار و فیلم های عبدالله اسکندری، یکی از چهره پردازان سینمای ایران خواهد پرداخت.

به گزارش ایسنا، شبکه نمایش، برای پاسداشت تلاش معلمان، در بخش ژانر منتخب هفتگی خود به فیلم هایی با این مضمون می پردازد.

این شبکه در ژانر منتخب خود از شنبه تا جمعه ساعت 19 فیلم هایی با مضامین معلم و آموزش را پخش خواهد کرد.

آقای لازار، معلم دهکده، شنا در زمستان، انجمن شاعران مرده، مربی کارتر، جنگل تخته سیاه و پرنده کوچک خوشبختی فیلم هایی هستند که از این شبکه پخش می شوند.

فیلم های ساعت 13 شبکه نمایش از شنبه 22 تا جمعه 28 آذر ماه به ترتیب با عناوین: آلتینای، برایت انار دان کرده بودم، صدای پای من، بهترین همسایه دنیا، خان هشتم، زیر خاکی و تحفه هند پخش خواهند شد.

عبدالله اسکندری از چهره های شناخته شده کشورمان در بخش گریم است که تاکنون بارها سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده است و از جمله اولین هنرمندانی است که چهره‌پردازی را بر اساس شخصیت انجام داده است. این هفته از شنبه تا جمعه در ساعت 21، فیلم هایی با چهره پردازی عبدالله اسکندری از شبکه نمایش به روی آنتن خواهند رفت.

این فیلم ها، به ترتیب عبارتند از:

یک تکه نان، کمیته مجازات، دزد عروسکها، رژیم طلایی، یه حبه قند، دختری با کفشهای کتانی و هامون.

فیلم های بخش «جذاب» شبکه نمایش در ساعت 23 به ترتیب: پیغام رسان، خانه خراب کن، جاسوس نامرئی، ماجراهای اسپیرو و فانتازیو، حالا تنهائیم، کینگ کنگ و دور افتاده هستند که از شنبه تا جمعه پخش می شوند.

فیلم های کلاسیک ساعت یک بامداد به ترتیب: سرتو بدزد رفیق، آخرین هورا، ستیزه گر، وقت، آرسنیک و تور کهنه، متولد چهارم جولای (به مناسبت روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری) و فرودگاه 77 هستند. علاقمندان می توانند تکرار این فیلم های کلاسیک را از شنبه تا جمعه در ساعت 15 به تماشا بنشینند.

انتهای پیام