جمعه 14 اردیبهشت 1403

مرکز امنیت دریایی به‌زودی افتتاح می‌شود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
مرکز امنیت دریایی به‌زودی افتتاح می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش در مصاحبه اختصاصی با رادیو گفت‌وگو از افتتاح مرکز امنیت دریایی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار ایرانی در گفت‌وگو با برنامه "رویداد" درباره تهدیدات فرا منطقه ای و راهبردهای ایران در تامین امنیت خلیج فارس، اظهار کرد: محدوده عملیاتی خلیج فارس در زمره فعالیت برادران نیروی دریایی سپاه است و ما در نیروی دریایی ارتش، بنابر فرمان فرماندهی کل قوا، در دریای عمان و شمال اقیانوس هند مستقر هستیم. وی با بیان این توضیح، افزود: ما تامین امنیت را از دور دست برقرار می‌کنیم و به عنوان خط مقدم و عقبه خلیج فارس محسوب می شویم.

ایرانی راهبرد نیروی دریایی ارتش را ناظر بر پایش و ارزیابی کاملِ کلیه‌ی وارد شوندگان به دریای عمان - از مسیر تنگه هرمز - عنوان کرد و گفت: اگر به مورد مشکوکی برخورد کنیم، حتما مقابله خواهیم کرد.

وی همچنین به دو گونه دیپلماسی دریایی و دفاعی در ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: تمرکز ما بر برقراری ارتباط دریایی با کشورهای دوست و برادر می باشد تا بتوانیم تفاهم نامه دو و چند جانبه خاصه در دریا را مدیریت کنیم.

ایرانی لزوم ایجاد یک همگرایی خوب و رو به رشد را یادآور شد و تاکید کرد که باید حضور کشورهای غیر موجه که حضوری تفرقه افکن و آزاردهنده دارد، کمرنگ شود و ان شاالله تمام ایمنی ها در حوزه دریا - خلیج فارس تا شمال اقیانوس هند - با همکاری و همراهی کشورهای منطقه برقرار شود. وی تاکید کرد: در این راستا مرکز امنیت دریایی را ایجاد و به زودی به صورت رسمی افتتاح می کنیم و با توجه به وضعیت کنونی کووید، این مرکز [با حضور مهمانان خارجی] به زودی افتتاح خواهد شد و ارتباطی مستقیم با مراکز امنیتی در محدوده دریای عمان و اقیانوس هند برقرار خواهیم کرد و همه فعالیت ها را در عرصه دریا رصد می کنیم.

انتهای پیام

انتهای پیام