دوشنبه 16 مهر 1403

مرکز سونوگرافی و بانک امانات تجهیزات پزشکی در آستارا راه‌اندازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مرکز سونوگرافی و بانک امانات تجهیزات پزشکی در آستارا راه‌اندازی شد

آستارا - ایرنا - دومین مرکز سونوگرافی در آستارا به مناسبت هفته بسیج در درمانگاه سیدالشهدای سپاه و بانک امانات تجهیزات پزشکی در جمعیت هلال‌احمر این شهرستان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده سپاه ناحیه آستارا عصر پنجشنبه در آئین راه اندازی مرکز سونوگرافی درمانگاه سیدالشهدا گفت: در این مرکز از ساعت هشت تا 24 با مدیریت 2 رادیولوژیست مرد و زن تمام سونوگرافی های ساده و رنگی به صورت تخصصی و فوق تخصصی انجام می شود و پیش از این، بیماران برای سونوگرافی رنگی به شهرستان های مجاور می رفتند.

سرهنگ بهزاد قنبری بیان کرد: نخستین مرکز سونوگرافی آستارا توسط بخش خصوصی راه اندازی شده بود و 44 نیروی انسانی در درمانگاه سیدالشهدای سپاه آستارا فعال است و در برخی از ایام، طرح ویزیت رایگان نیازمندان در این درمانگاه اجرا می شود.

فرید بصیری مقدم سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا هم گفت: درمانگاه سیدالشهدا کمبودهای حوزه بهداشت و درمان شهرستان را جبران می کند و بین آن و بیمارستان همکاری خوبی وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا هم در آئین راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی این جمعیت گفت: شهروندان و خیران می تواند تجهیزات درمانی تازه یا بلا استفاده خود نظیر ویلچر، تخت، ساکشن، کپسول اکسیژن، اکسیژن ساز، عصا، واکر و سایر ملزومات مورد نیاز بیماران را به این بانک تحویل دهند تا در اختیار بیماران قرار گیرد.

حسین خورشیدی افزود: با توجه به شیوع کرونا و ممنوعیت برگزاری مراسم خاکسپاری و ترحیم، در روزهای گذشته تعدادی از خانواده ها هزینه تدفین و ترحیم درگذشتگان خود را برای تامین تجهیزات پزشکی وقف کردند.

30 آبان تا 6 آذرماه هفته بسیج است.

شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*