پنج‌شنبه 19 مهر 1403

مسئولان امید گناوه: امتیاز تیم‌های فوتبال این باشگاه را می‌فروشیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسئولان امید گناوه: امتیاز تیم‌های فوتبال این باشگاه را می‌فروشیم

گناوه - ایرنا - مسئولان باشگاه امید گناوه می گویند: درصورتی که مسئولان استانی و شهرستانی از تیم فوتبال این باشگاه حمایت و پشتیبانی مالی نکنند بناچار امتیاز تیم‌های آن باشگاه را درلیگ کشور به فروش می‌رسانند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون باشگاه امید گناوه در رده‌های سنی مختلف شامل نوجوانان در لیگ برتر کشور، جوانان در لیگ مناطق کشور و بزرگسالان در لیگ دسته دوم کشور چندین سال حضور دارد، اما مسئولان این باشگاه می‌گویند به دلیل مشکلات حاد مالی دیگر توان ادامه تیمداری را ندارند و تا دیر نشده باید مسئولان به کمک این تیم که کمک به نشاط و سلامت و پویایی ورزش این منطقه است بشتابند.

شهرستان تجاری گناوه دارای قابلیت زیاد اقتصادی و درآمدزایی است که می‌توان به وجود گمرک، نیروگاه سیکل ترکیبی برق مبپنا و تاسیات نفتی و گازی اشاره کرد که منبعی مناسب برای حمایت و کمک به تیم‌های ورزشی این منطقه هستند.

مدیرعامل باشگاه امید گناوه گفت: این تیم در چند رده سنی مختلف در لیگ های کشور چندین سال حضور دارد و توانسته با فرازو نشیب‌های فراوان با موفقیت به پایان برساند.

محمد فریدونی افزود: باتوجه به جلسات متعدد هیات مدیره به این نتیجه رسیدیم که امتیاز تیم را درصورت مساعدت نکردن مسئولان بفروشیم و بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

وی اظهارداشت: در صورتیکه مسئولان در فرصت اندکی که باقی مانده از این تیم حمایتی نکنند، سال‌ها طول خواهد کشید تا شهرستان به چنین جایگاهی در سطح فوتبال کشور دست پیدا کند و دیگر جوانان امیدی به آینده نخواهند داشت.

وی اظهارداشت: فروختن امتیاز تیم‌های رده سنی امید در لیگ کشور به مرگ فوتبال در شهرستان خواهد انجامید و باید سالها بگذرد تا امکان همچنین فرصتی برای تیمی فراهم شود که در رده‌های سنی مختلف فعالیت داشته باشد که خیلی زمان خواهد برد.

فریدونی گفت: در زمان حاضر پویایی فوتبال این شهرستان بستگی به تیم امید دارد و اگر حمایت شود فوتبال منطقه روی پا خواهد ماند.

مدیرعامل باشگاه امید گناوه بیان کرد: برای فروش امتیاز این تیم تا اواسط هفته آینده فرصت داریم که اگر مسئولان در این مدت قصد کمک داشتند و همکاری کردند باید هرچه سریع تر اقدام کنند.

وی گفت: پیامد حمایت کردن از این تیم، کمک شایان به ورزش منطقه و حفظ سلامت و نشاط جامعه و نجات جوانان ورزشکار در برابر آسیب های اجتماعی است.

موسس باشگاه امید گناوه گفت: مسئولان و کادرفنی این تیم از شروع فصل قبل برنامه ریزی لازم را برای حضور موفق تیم های این باشگاه انجام دادند که در این زمینه نیز موفق شدیم.

حسین عبدالهی افزود: در این راستا تیم نوجوانان در لیگ برتر به مرحله پایانی صعود کرد و جزو هشت تیم کشور قرار گرفت، جوانان به مرحله پایانی مناطق کشور صعود کرده‌است و بزرگسالان نیز در لیگ دسته دوم ماندگار شد.

وی بیان کرد: در فصلی که پشت سرگذاشتیم 150 نفر بازیکن و مربی در سه رده مختلف سنی با همه سختی ها و مشکلات عدیده مالی روانه مسابقات شدند و توانستیم فصل را به سلامت به پایان برسانیم.

موسس این باشگاه گفت: هزینه‌های این تیم در رده های سنی حدود 3 میلیاردتومان بوده‌است که بخشی از آن از جیب شخصی و رئیس هیات مدیره باشگاه که سنگ تمام گذاشتند و همراهی کرد، پرداخت شده‌است.

وی افزود: جلسات زیادی برای حضور در فصل آینده رقابت‌های کشوری داشتیم تا به هرشکلی هزینه‌ها را تامین کنیم اما هیات مدیره تنها تا کمتر از 40 درصد قادر به تامین بودجه است و بیشتر از آن مقدور نیست.

وی گفت: با رایزنی و مذاکراتی که از طرق مختلف با مسئولان داشته‌ایم تاکنون هیج نوع کمک مالی حتی یک ریالی نشده‌است و به ناچار تصمیمی گرفتیم که هیچکدام دوست نداشتیم و آن هم واگذاری و فروش تیم در همه رده‌های سنی است.

عبدالهی بیان کرد: هیات فوتبال گناوه کمک‌های زیادی برای تمرین و در اختیار گذاشتن زمین کمک کرده‌است اما اکنون نیاز مالی داریم و باید تا دیر نشده مسئولان چاره‌ای بیاندیشند.

وی گفت: اگر در فصل آینده هیچ تیمی از شهرستان در مسابقات کشوری حضور نداشته باشد باید فاتحه فوتبال این منطقه را خواند و آه و افسوس خورد.

رئیس هیات مدیره باشگاه امید گناوه گفت: این باشگاه تاکنون تنها در رده بزرگسالان 2 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه کرده‌است که بیشتر آن بدهی بدهکاران است و بدلیل وضعیت بد مالی نتوانستیم پرداخت کنیم.

سیدمحسن موسوی افزود: برای حضوری قوی در فصل جدید حداقل به سه میلیارد تومان نیاز داریم اما بدلیل شرایط بد اقتصادی امکان ادامه و تامین منابع ازسوی این باشگاه مقدور نیست.

وی اظهارداشت: از مسئولان، فرماندار، نماینده حوزه انتخابیه در مجلس و شهرداری و شورای اسلامی شهر انتظار داریم به کمک این تیم که حمایت از ورزش منطقه است بشتابند و بتوانیم سهمیه این شهرستان را در لیگ کشور محفوظ بداریم.

رئیس هیات مدیره امید گناوه با بیان اینکه امکان حمایت از این تیم وجود دارد، گفت: هم اینک در لیگ‌های کشور بویژه دسته دوم 90 درصد تیم‌ها زیرمجموعه شهرداری و شرکت‌های صنعتی قرار دارند و چرا نباید این تیم زیرمجموعه شهرداری و شرکت‌های منطقه قرار گیرد.

وی افزود: از نماینده سابق حوزه انتخابیه مجلس که با این تیم نهایت همکاری داشتند تقدیر میشود و از نماینده کنونی مجلس در این حوزه انتظار داریم که این تیم را حمایت و کمک کنند.

موسوی بیان کرد: رئیس ورزش و جوانان و هیات فوتبال با این تیم همکاری خوبی داشتند.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: این اداره در سطح شهرستان و استان در حد توان به تیم‌های ورزشی از جمله نمایندگان شهرستان در رقابت‌های کشوری کمک کرده‌است.

رحمان عمادی افزود: باتوجه به اینکه مسئولان امید گناوه تصمیم به واگذاری و فروش این تیم کردند حیف است که سهمیه شهرستان را در مسابقات لیگ از دست بدهیم.

وی اظهارداشت: باتوجه به بدهی و بودجه پیش بینی شده امید گناوه برای ادامه حضور در لیگ کشوری، تامین کامل آن توسط این اداره در برهه کنونی بدلیل شرایط اقتصادی و تعطیلی فضاهای ورزشی بدلیل کرونا در استان و شهرستان امکان پذیر نیست و باید از دیگر منابع دیگر برآورده شود اما تلاش خواهیم کرد تا از فروش این تیم جلوگیری کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: بدین منظور بعد از ایام تاسوعا و عاشورا با فرماندار و شهرداری، شورای اسلامی شهر نشستی برگزار خواهیم کرد که امیدواریم نتیجه خوبی دربر داشته باشد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*