شنبه 14 مهر 1403

مسئولیت جمع‌آوری آنتی بیوتیک‌های وارداتی با سازمان غذا و دارو است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مسئولیت جمع‌آوری آنتی بیوتیک‌های وارداتی با سازمان غذا و دارو است

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: 3 هفته پس از ورود آنتی‌بیوتیک‌ها به کشور سازمان غذا و دارو طی نامه‌ای تعداد محدودی از یک بچ مشخص را جمع‌آوری کرده است؛ سازمان غذا و دارو در این زمینه باید پاسخگو باشد.

- اخبار اجتماعی -

سید اشکان موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در واکنش به حواشی پیش آمده در خصوص محموله آنتی بیوتیک‌های وارداتی توسط جمعیت هلال احمر اظهار کرد: پیرو کمبود داروهای آنتی بیوتیک در کشور، به سفارش سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت با همکاری وزارت امور خارجه، محموله آنتی‌بیوتیک در تاریخ هفتم آبان 1401 از کشور هند وارد کشور شد.

وی تصریح کرد: شرکت بازرگانی سها کیش هلال احمر پیرو درخواست‌های سازمان غذا و دارو، بنا بر انجام وظایف بشردوستانه حمل و نقل محموله فوق را بر عهده گرفت و بلافاصله پس از ورود محموله، طی مراحل قانونی آنتی‌بیوتیک‌ها برای توزیع در میان شرکت‌های پخش مورد تأیید سازمان غذا و دارو، به آن سازمان تحویل شد.

توضیح سازمان غذا و دارو درباره ماجرای جمع‌آوری آنتی‌بیوتیک‌های وارداتی دستور جمع‌آوری برخی آنتی‌بیوتیک‌های وارداتی به کشور

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: این در حالی است که 3 هفته پس از ورود داروهای مذکور به شرح فوق، سازمان غذا و دارو طی نامه‌ای تعداد محدودی از یک بچ مشخص را ریکال (فراخوانی) کرده است. با توجه به توضیحات فوق، پاسخگویی در این خصوص بر عهده سازمان غذا و دارو است.