دوشنبه 16 مهر 1403

مسائل فرهنگی و تبلیغی نیازمند تجدید نظر قانونی است / مسائل اقتصادی و معیشتی از مسائل فرهنگی جدا نیست

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مسائل فرهنگی و تبلیغی نیازمند تجدید نظر قانونی است / مسائل اقتصادی و معیشتی از مسائل فرهنگی جدا نیست

آیت الله عبادی گفت: در مسائل فرهنگی و تبلیغاتی بخشی از آنها احیاناً به دلیل کمبود قانون نیاز به تجدید نظرهایی در برخی موارد قانونی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند شب گذشته در دیدار با علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و تبریک آغاز دهه کرامت، اظهار کرد: هماهنگی قوای سه گانه با هم و با نظام و قانون اساسی و بیش از آن آمادگی مردم جهت وصول به آرمانهای انقلاب فرصت خیلی مغتنمی است.

وی افزود: شرط فرصت مغتنم حداکثر استفاده کردن از آن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: شما بیش از ما دغدغه مردم و نظام را دارید و زمینه در جهت وصول به آرمانهای انقلاب دارید.

آیت الله عبادی عنوان کرد: اما دشمن در این چهار دهه به تعبیر خودش تمام گزینه را آورده که اگر عنایت پروردگار نبود این همه حمله و هجوم از راه های مختلف نظامی، فرهنگی، روانی، اقتصادی و... هر کشوری میبود از پای در می آمد.

وی اظهار کرد: لطف خدا بوده که دشمن ما محروم مانده و نسبت به آنچه خوابش را دیده ناکام مانده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آخرین برنامه دشمن بعد از شکست در تمام جبهه ها امروز بیشتر روی مسائل اقتصادی و فرهنگی است و این مسائل از یکدیگر جدا نیستند‌.

آیت الله عبادی بیان کرد: از سویی مشکلات اقتصادیی که دشمن روی آن زوم کرده مقطعی است و از سوی دیگر مشکلات فرهنگی اصالت دارد و حتی دیدگاه های اقتصادی ما برگرفته از دیدگاه های فرهنگی است در باقی امور نیز به این صورت است و اگر در حوزه اجتماعی مشکل داریم برخواسته از آفت های فرهنگی است.

وی افزود: اگر گاهی در مسائل سیاسی برخی موارد پیش می آید برخواسته از اشتباهات فرهنگی است و اینجاست که مسائل اقتصادی و معیشتی از مسائل فرهنگی جدا نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: مشکلات در میان قشرهایی حاصل میشود که از نظر فرهنگی ضعیف هستند‌.

آیت الله عبادی گفت: جامع نگری این است که ما این واقعیتی که وجود دارد را بنگریم و توقعمان را چهارچوبه علیتی که در میدان است باشد.

وی با بیان اینکه مسائل معیشتی مسائل بسیار مهمی است، تصریح کرد: دولت انقلابی و مردمی دست به اقدامی زده که این اقدام میتواند برای آینده خیلی موثر و مفید باشد اما جوانبش را در این لحظه همراه با مشکلات دیگر و همراه با هجوم دشمن در تبلیغ مسائل روانی و انواع تحریکات هماهنگی های بیشتر میطلبد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اگر کمبودهایی در جهت مسائل تقنین وجود دارد تکمیل شود همانگونه که در مسائل فرهنگی، تبلغاتی و سیاسی این گونه است.

آیت الله عبادی بیان کرد: یکی از رخنه های بزرگی که به دشمن فرصت میدهد فضای مجازی است؛ فضای مجازی در همان کشورهایی که خودشان فاسد اند قانون دارد اما در کشور ما نه که روی این مسائل باید تصمیمات جدی تری گرفته شود.

وی با بیان اینکه تنها فضای مجازی نیست، افزود: فضای حقیقی و رسانه های عمومی، مکتوب و ملی آیا به صورت کارشناسی شده و متناسب با زمان خودمان کار میشود؟ کار میشود اما آیا برای یک جامعه انقلابی آن هم در این شرایط آنچه کار میشود بهترین است؟ پاسخگو است؟ اینها در حالی است که دشمن در کوچکترین مسائلی که قرار است انجام دهد اتاق فکر داشته و کارشناسی میکند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در مسائل فرهنگی و تبلیغاتی بخشی از آنها احیانا به دلیل کمبود قانون نیاز به تجدید نظرهایی در برخی موارد قانونی دارد.

آیت الله با بیان اینکه حدود یکسال از تشکیل دولت جدید میگذرد، گفت: مدیرانی که قرار است تثبیت شوند که تثبیت اما مدیرانی که قرار است تعویض شوند با توجه به گذشت یکسال اما هنوز مسئول هستند در حالی که دولت اگر قرار است دست به اقدام اساسی و جراحی بزند قبل از هر چیز باید زیر مجموعه انقلابی باشند و گرنه مشکلات جنبی ایجاد میکنند.

انتهای پیام /