شنبه 29 اردیبهشت 1403

مسافران دریایی تنها از شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی استفاده کنند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
مسافران دریایی تنها از شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی استفاده کنند

سرپرست امور دریایی سازمان بنادر گفت: 13 مسیر دریایی جدید در بنادر جنوبی کشور برای تسهیل در سفرهای دریایی ایجاد شده و به مسافران توصیه می شود از شناورهای مجاز استفاده کنند.

الله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طبق پیش بینی و ارزیابی های که صورت گرفته و با توجه به تامین زیرساخت ها در بنادر جنوبی استقبال خوبی از سفرهای دریایی خواهد شد.

به گفته وی از 6 ماه گذشته جلسات متعددی برای آماده سازی شناورها و سفرهای دریایی برگزار شده و با توجه به آنکه برای سفرهای دریایی سه مولفه شناور، پایانه و مسیرهای دریایی مهم است بنابراین در این بخش بازرسی های از نظر فنی و مهمانداران داخل شناور صورت گرفته و در ترمینال و پایانه ها امکانات رفاهی برای مسافران صورت گرفته است.

او می گوید: در طی 11 ماه گذشته 17 درصد رشد در سفرهای نوروزی و دریایی داشته ایم و در ایام نوروز هم سعی شده شناور ها ایمن تر و امکانات آنها در جهت تسهیل سفر بیشتر شود‌.

او بیان کرد: مسیرهای جدیدی در بنادر جنوبی تعریف شده با طوری که 13 مسیر دریایی از جمله مسیر بندر حقانی به ابوموسی و بندر حقانی به لارک و هنگام در ایام نوروز امسال تعریف شده است.

عفیفی پور اظهار کرد: سالن های مسافری در تمامی مقاطع به سمت جزایر کیش و قشم خارک تکمیل شده و حدود پنج هزار صندلی برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: بخش عمده ای از سفرهای دریایی داخلی بوده و تنها یکی دو مورد سفر خارجی بوده است که متقاضیان می توانند با مراجعه به مبادی اقدام به خرید بلیت الکترونیکی کنند.

او افزود: همکاران من در تمامی بنادر به صورت 24 ساعته پاسخگو خواهند بود و به تمامی مسافران توصیه می شود که برای سفرهای دریایی از شناور های مجاز و دارای تایبده استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی