شنبه 8 اردیبهشت 1403

مستند «ناجی شو» (خونریزی) در حوزه هنری آذربایجان غربی اکران شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مستند «ناجی شو» (خونریزی) در حوزه هنری آذربایجان غربی اکران شد

ارومیه - ایرنا - همزمان با هفته ملی جمعیت مستند «ناجی شو» (خونریزی) در حوزه هنری آذربایجان غربی اکران عمومی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان غربی، فیلم مستند «ناجی شو» به کارگردانی «محمد خوشدل فر» و با حضور «محمد شمسی» کارشناس فعال حوزه جمعیت و جمعی از علاقمندان برای حاضران اکران شد.

پیش از اکران این فیلم مستند، «محمد شمسی» با اشاره به مشکلات رشد منفی جمعیت در کشور و هزینه‌های جمعیت پیر و کهنسال در هر جامعه، بر برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت کشورهای پیشرفته جهان در راستای افزایش جمعیت جامعه و جلوگیری از پیر شدن طبقه تاثیرگذار در تمامی بخش‌های اجتماعی تاکید کرد.

این فعال حوزه جمعیت ایران ضمن ارایه آمار رسمی از میزان سقط جنین در جهان، ایران و وضعیت جمعیتی ایران در حال حاضر گفت: مهاجرت‌های معکوس به ایران از کشورهای همجوار با تغییرات گسترده فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و نژادی حاصل از این مهاجرت‌ها در کنار هزینه‌های سرسام‌آور جمعیت پیر و کهنسال برای آینده کشور بسیار ناگوار و ناامیدکننده است.

«شمسی» با اشاره بر موضوع سقط جنین در دین مبین اسلام و روایت های مختلف از این عمل حرام در قرآن کریم و احادیث پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و ائمه معصومین (ع) بر روشنگری جامعه در این خصوص و فرهنگ سازی گسترده در راستای جلوگیری از عمل سقط جنین در ایران و راهنمایی خانواده‌ها جهت جوان سازی جامعه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «ناجی شو» (خونریزی) روایتی مستند از موضوع سقط جنین در جامعه آمریکاست که با پژوهش «محمد حسن صادق زاده» و کارگردانی «محمد خوش دل فر» تولید و منتشر شده است.

برچسب‌ها