پنج‌شنبه 19 مهر 1403

مسیر سیروان به ایلام هشت کیلومتر نزدیکتر می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسیر سیروان به ایلام هشت کیلومتر نزدیکتر می‌شود

ایلام - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: با تکمیل جاده سیروان - ایلام این مسیر ارتباطی به مرکز استان هشت کیلومتر نزدیکتر می‌شود.

علی اصغر کاظمی روز سه شنبه در بازدید از پروژه های راه ارتباطی شهرستان سیروان اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه راهسازی چشمه چاهی - سفیدخانی محور ایلام - سیروان در دو قطعه در حال انجام است.

وی هدف از اجرای این پروژه را کاهش مسیر مرکز استان به شهرستان سیروان و همچنین حذف نقاط پرحادثه عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی در قطعه اول به طول 2 کیلومتر احداث پل بزرگ با دهانه 10 متر و طول 52 متر به پایان رسیده و بیش از 50 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: قطعه دوم نیز به طول پنج کیلومتر بوده که در حال حاضر پیمانکار مشغول عملیات زیر سازی آن است که با پایان این مرحله عملیات روسازی (بیس و آسفالت) آن آغاز می شود.

کاظمی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را 200 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در مجموع این پروژه 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.

شهرستان سیروان به مرکزیت لومار دارای یک شهر، 2 بخش، چهار دهستان و 58 روستا است و در فاصله 65 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*