یک‌شنبه 22 مهر 1403

مسیر فاضلاب ورودی به زمینهای کشاورزی لرستان منحرف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسیر فاضلاب ورودی به زمینهای کشاورزی لرستان منحرف شد

خرم‌آباد - ایرنا - سرپرست شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: پساب فاضلاب شهرستان‌های خرم‌آباد، پلدختر، بروجرد و الیگودرز به منظور جلوگیری از ورود به زمینهای کشاورزی خریداری و در رودخانه رها شده است.

داریوش حسن نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در 6 شهرستان استان اقدامات مثبتی برای جلوگیری و ممانعت ورود از پساب های فاضلاب به اراضی کشاورزی انجام شده است.

وی گفت: یکهزار متر مکعب از خزانه نشاء برنج در روستای چغابل شهرستان دورود قلع و قمع شد همچنین از کشت برنج در اراضی کشاورزی که با پساب فاضلاب آبیاری می شدند با هماهنگی جهاد کشاورزی آبفا و دادستانی شهرستان ممانعت به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کانال آب بر روستای علی آباد شهرستان دورود لایروبی و از ورود پساب فاضلاب به کانال جلوگیری شد چرا که 600 هکتار از اراضی کشاورزی 6 روستای بخش سیلاخور از این کانال آب گیری می کنند.

حسن نژاد گفت: در شهرستان ازنا آب کانال 13 روستا به منظور حفاظت و ممانعت از ورود پساب فاضلاب بر روی زمینهای کشاورزی جداسازی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در شهرستان الیگودرز در بسیاری از روستاها با اقدامات به موقع از ورود پساب فاضلاب به اراضی کشاورزی ممانعت شد.

وی افزود: با همکاری سازمان محیط زیست در شهرستان خرم‌آباد 2هکتار از اراضی تحت کشت برنج با هدف جلوگیری از ورود پساب به فاضلاب به این اراضی ساماندهی شد.

حسن نژاد در ادامه بیان کرد: شرکت آب منطقه ای لرستان هیچگونه مجوزی بابت کشت محصولات از پساب فاضلاب را به هیچ متقاضی صادر نکرده است.

*س_برچسب‌ها_س*