دوشنبه 11 تیر 1403

مشارکت خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
مشارکت خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری است

خراسان شمالی _ خبرنگار دنیای اقتصاد _ رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی: میزان مشارکت در استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

حسن ناهیدی با اعلام این خبر گفت: میزان مشارکت مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان 45 درصد برآورد شده است که از میانگین کشوری بیشتر بوده.

وی افزود: بیش از 320 هزار نفر از افراد واجد شرایط رای دادن در انتخابات استان شرکت کرده‌اند و نسبت به میانگین کشور عدد مناسبی به حساب می آید.

ناهیدی ادامه داد: شمارش آراء در استان خراسان شمالی به پایان رسیده و پس از آنکه به تایید شورای نگهبان برسد اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی افزود: خوشبختانه انتخابات در استان در امنیت کامل و بدون هیچ مشکلی برگزار شد و شاهد مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور بودیم.

ناهیدی اظهار داشت: در صورتی که انتخابات به دور دوم برود، خراسان شمالی آمادگی کامل برای برگزار آن تا انتخاب نهایی رئیس جمهور منتخب مردم را خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول، برای برگزاری چهاردهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری در این استان 927 شعبه اخذ رای برپا شد که از این تعداد 613 شعبه اخذ رای ثابت و بقیه سیار بودند. همچنین 422 شعبه شهری و مابقی روستایی بودند.

وی افزود: برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، 18 هزار نفر از عوامل اجرایی در انتخابات این استان مشارکت دارند.

--> اخبار مرتبط