سه‌شنبه 24 مهر 1403

مشارکت 438 مدرسه آذربایجان‌غربی در تهیه بسته غذایی دانش‌آموزان نیازمند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشارکت 438 مدرسه آذربایجان‌غربی در تهیه بسته غذایی دانش‌آموزان نیازمند

ارومیه - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری نخستین مرحله رزمایش همدلی و کمک مومنانه در مدارس استان گفت: در این راستا 438 مدرسه مشارکت دارند.

قدرت‌الله قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا، یک‌هزار و 600 بسته حمایتی و غذایی توسط آموزش وپرورش و 300 بسته حمایتی و غذایی نیز توسط بسیج دانش آموزی تهیه شد که اولویت توزیع با خانواده های دانش آموز نیازمند مدرسه، محله با محوریت مدرسه های اطراف و محله های حاشیه شهر خواهدبود و فرایند شناسایی و توزیع از طریق اطلاعات موجود خانواده ها با نظر نهایی مدیر مدرسه انجام خواهدشد.

وی بیان کرد: برای تامین بسته های غذایی 6 میلیارد و 600 میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی در مدارس استان جمع آوری شد و بسیج دانش آموزی نیز یک میلیارد و 50 میلیون ریال به این طرح کمک کرد.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش فشار اقتصادی بر خانواده‌های بی‌بضاعت و تکریم و امیدبخشی در بحران ناشی از بیماری کرونا بیان کرد و گفت: این اقدام در راستای جلب مشارکت همگانی، ایجاد انسجام و سازمان‌دهی کمک‌های مردمی با در نظر گرفتن آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا اجرا شدو هدف اصلی این طرح تأمین مایحتاج ضروری دانش آموزان و افراد آسیب‌پذیر جامعه و تهیه اقلام بهداشتی بود.

از اسفند ماه سال 1398 با شیوع بیماری ویروسی کرونا در کشور برخی از اقشار جامعه دچار مشکلات اقتصادی شدند که در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب در قالب رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه دستگاهها و مردم به همراه خیرین به یاری این اقشار کم درآمد شتافته‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*