دوشنبه 16 مهر 1403

مشترکان تلفن ثابت و همراه از ارائه اطلاعات شخصی به افراد ناشناس خودداری کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشترکان تلفن ثابت و همراه از ارائه اطلاعات شخصی به افراد ناشناس خودداری کنند

زنجان - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه زنجان گفت: مشترکان تلفن ثابت و همراه از ارائه اطلاعات شخصی خود به افراد ناشناس خودداری کنند تا در دام کلاهبرداران نیفتند.

همایون دلجویی روز چهارشنبه در گفت‌وگوبا خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشاهده شده که عده ای از افراد سودجو با سوءاستفاده از نام و اعتبار شرکت مخابرات به بهانه خوش‌حسابی، پرداخت به‌موقع قبوض و اعلام اسامی برندگان از برخی رسانه‌های جعلی، اقدام به کلاهبرداری و سوءاستفاده مالی از طریق ارسال پیامک و تماس تلفنی با مشترکان تلفن همراه و ثابت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و آگاهی بیشتر مشترکان، یادآوری و تاکید می‌شود که شرکت مخابرات ایران برای اهدای جوایز خود هیچگونه مبلغی را به هر صورت ممکن دریافت نخواهد کرد.

دلجویی افزود: ارسال پیامک یا تماس تلفنی مبنی بر پرداخت مبلغی برای هزینه پست یا هر عنوان دیگری جنبه قانونی نداشته و کلاهبرداری تلقی می‌شود که شهروندان باید هوشیار باشند.

سرپرست مخابرات منطقه زنجان گفت: مخابرات این منطقه، اقدامات اثربخشی در جهت ارائه خدمات و اینترنت به شهروندان انجام داده که در نتیجه آن 54 درصد سرویس اینترنت مشترکان استان زنجان توسط مخابرات عرضه می‌شود.

وی اظهار داشت: مخابرات منطقه زنجان در راستای نیل به اهداف تعیین‌شده شرکت مخابرات ایران برای ارائه سرویس‌های مطلوب ارتباطی به مشترکان، گام برمی‌دارد.

دلجویی افزود: در این راستا با به‌روزرسانی امکانات مخابراتی در شهرستان‌ها و روستاهای استان، خدمات قابل توجهی از قبیل ADSL-VDSL وFTTH به مشترکان ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، مخابرات منطقه زنجان در ارزیابی با سایر استان‌ها در بخش هسته مرکزی (Core) دارای رتبه (Grade) A بوده و جزو پنج استان برتر کشور است.

هم‌اکنون 428 هزار شماره تلفن ثابت منصوبه در استان زنجان وجود دارد که حدود 321 هزار مورد از آن‌ها فعال است.

همچنین حدود یک میلیون و 300 هزار خط تلفن همراه اول در این استان فعال است که حدود 255 هزار، دائمی و حدود یک میلیون و 60 هزار نیز خط اعتباری است و ضریب نفوذ تلفن همراه در زنجان 125 درصد است.

*س_برچسب‌ها_س*