جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه مشرق نیوز

اقتصادی وب‌گاه مشرق نیوز

سایت خبری المیادین در تحلیلی نوشت: بعد از یک دهه تحریم‌های شدید اقتصادی، اسرائیل انتظار داشت ایران به دلیل نگرانی نسبت به افزایش مشکلات اقتصادی واکنشی غیرمتناسب در مقابل حمله به کنسولگری نشان بدهد و این عملیات کمترین خطر را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند؛ اما حمله گسترده موشکی به رژیم صهیونیستی نشان داد ایران بر این نگرانی فائق آمده است.

بازارهای کریپتو در آخر هفته سقوط قابل‌توجهی را تجربه کردند و احساسات سرمایه‌گذاران را از اوج سرخوشی چند هفته پیش به زیرزمین فرستادند.

تولیدات فولاد، پتروشیمی و مواد معدنی ایران در سال 1402 به بالاترین حد خود رسید.

طبق این گزارش، در دهه گذشته استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناوری بخش زیادی از بار اقتصاد اسرائیل را به دوش می‌کشیدند ولی حالا ادامه‌دار شدن جنگ غزه، عملاً وضعیت استارتاپ‌ها را طوفانی کرده است.

وزیر نیرو گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های شدید در برخی مناطق کشور طی هفته جاری تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات سیل مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: سال گذشته در مجموع 984 هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض توسط سازمان امور مالیاتی کشور وصول شد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: نظارت مستمر با تمام توان در بازار ادامه دارد و با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد می‌شود.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با روشهای داده کاوی 140 شرکت با رفتار مشکوک به شرکت‌های صوری با 100 هزار میلیارد تومان فاکتور صادر شده، شناسایی شدند.

نوزدهمین حراج شمش طلا از ساعت 12 امروز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی فروش گوسفند با کارت ملی را تکذیب کرد و گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و فروش دام به طور معمول در حال انجام است.

شرکت قطعه‌سازی کروز 43 ساله شد و مرور کارنامه این شرکت حکایت از پنج دهه تلاش و سخت کوشی برای ایجاد 14 هزار اشتغال و تولید 58 میلیون قطعه خودرو توسط این قطعه‌ساز بخش خصوصی برای استقلال و خودکفایی دارد.

طبق نرخنامه سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار قیمت انواع میوه اعلام شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران گفت: قیمت برنج ایرانی که سال 1401 تا مرز 150 هزار تومان افزایش یافته بود، در سال 1402 به 80 هزار تومان کاهش یافت.

دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته‌بندی: در روزهای پیش رو با افزایش واردات، گوشت قرمز با نرخ تنظیم بازار علاوه بر تهران و البرز در استان‌های دیگر هم عرضه می‌شود.

دکتر علیرضا زمان‌پور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیامی به شرح زیر صادر کرد:

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به 43هزار و 715 تومان و حواله دلار نیز به 40هزار و 795 تومان رسید.