سه‌شنبه 17 مهر 1403

مشکلات ثبت‌نام بیمه هنرمندان موقتی است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مشکلات ثبت‌نام بیمه هنرمندان موقتی است

مرتضی بهمنی، مسئول صندوق اعتباری هنر در استان زنجان گفت: تا زمان آغاز ثبت نام بیمه تکمیلی و به‌منظور دسترسی به آمار بیمه‌شدگان، ثبت‌نام بیمه هنرمندان موقتا قطع شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی بهمنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: به دلیل ثبت‌نام بیمه تکمیلی و ارائه قرارداد به مدت یک هفته ثبت‌نام بیمه هنرمندان موقتا قطع شده است.

وی با اشاره به بیمه بودن 450 هنرمند زنجانی در صندوق اعتباری هنر، بیان داشت: در صورتی که حق بیمه واریز نشود، هنرمند از چرخه حمایت بیمه‌ای خارج می‌شود. این مسئول با بیان اینکه بیمه تکمیلی هنرمندان و نویسندگان در قالب سه طرح امید، آرامش و رفاه ارائه می‌شود، افزود: هر کدام از آنها دارای مبالغ و تعهدات جداگانه‌ای بوده و هر هنرمندی می‌تواند هر طرح را انتخاب کند. مسئول صندوق اعتباری هنر در استان زنجان ادامه داد: طی 10 روز ثبت‌نام بیمه تکمیلی انجام و در این مدت باید هنرمندان و نویسندگان اقدام به ثبت‌نام نمایند. بهمنی با اشاره به ثبت‌نام 65 درصد از اعضای صندوق اعتباری هنر برای بیمه تکمیلی، گفت: خدمات لازم در قالب این سه طرح به هنرمندان ارائه می‌شود. وی از ارائه بیمه عمر و حوادث به هنرمندان خبرداد و گفت: نوع بیمه هر سه سال تغییر اما تعهدات بیمه‌ای تغییر نمی‌کند. این مسئول بیان داشت: هر ساله در قالب بیمه تکمیلی هنرمندان و نویسندگان نصف مبلغ بیمه را واریز کرده و مابقی از سوی صندوق اعتباری هنر اختصاص می‌یابد. انتهای پیام /