شنبه 14 مهر 1403

مشکلات کشور باید بر پایه علم دانشگاهیان حل شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشکلات کشور باید بر پایه علم دانشگاهیان حل شود

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در دومین روز اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها بر ضرورت جوان‌گرایی و کادرسازی تأکید کرد و گفت: مشکلات کشور باید بر پایه علم دانشگاهیان حل شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، روز جمعه در دومین روز اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها گفت: این دوره از آموزش عالی در نوع خودش کم نظیر است و معدل خوبی به انتصابات وزیر علوم می‌دهم.

وی افزود: این دوره فرصت خوبی برای پیاده سازی اهداف گام دوم انقلاب است بنابراین اگر قرار است تمدن نوین اسلامی پیاده شود حتما دانشگاهها باید میداندار آن باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه جوان گرایی مورد تأکید رهبری و کادرسازی از اهداف بسیار مهم و در اولویت است، گفت: باید میدان برای فعالیت جوانان مهیا باشد، در دولت های گذشته نیز بحث و تأکید داشتیم که مشکلات باید با تکیه بر علم حل شود.

وی به طرح کمک به نظام کارآمدی کشور در بسیج اساتید اشاره کرد و گفت: پیگیر این هستیم که به اساتید بسیجی توجه ویژه ای شود و ما برای حل مساله کشور 20 کارگروه ایجاد کرده ایم.

مردانی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: نباید از نگاه به مسائل اساسی و کلان غافل شویم، به ویژه نباید از سیاست‌های کلی و کلان مثل اقتصاد دانش بیان غافل شویم. مشکلات کشور باید بر پایه علم دانشگاهیان حل شود.

وی اعتلای سازمانی بسیج اساتید را یکی از محورهای مهم بیان کرد و گفت: از سال 80 تا کنون فعالیت های زیادی انجام شده و بیش از 56 هزار استاد در این سازمان فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها