سه‌شنبه 17 مهر 1403

مشکل آب 29 روستای زنجان برطرف شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مشکل آب 29 روستای زنجان برطرف شد

پیری جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در رفع مشکلات آب شرب روستاهای زنجان گفت: مشکل آب 29 روستای زنجان برطرف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ فرشاد پیری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدمات انجام‌شده در حل مشکلات آب شرب روستاهای استان زنجان اظهار کرد: مشکل آب 29 روستای در استان زنجان برطرف شد.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی و بهره برداری از آب شرب در سه دهستان اوریاد ماهنشان، قره پشتلو زنجان و شیوانات خدابنده اجرا می‌شود، بیان کرد: اهالی روستاهای تازه کند، قره حصارلو، حاج سیران، ماری، آقکند، قره داش، قلعه جوق، پری، سعید کندی، زنگی کوه، لهرگین، سالارآباد، اسلام آباد، بهرام بیک، قمشلو، قره ولی و برون و غیره از نعمت آب شرب بهره مند می‌شوند.

پیری با اشاره به اینکه طول خط انتقال و توزیع آب شرب در این مناطق 18 هزار متر طول بوده و بیش از 2 هزار خانوار (بیش از 7000 نفر) از نعمت آب شرب بهره مند می‌شوند، تصریح کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریالی اجرایی می شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان بیان کرد: مرمت و لایروبی قنات، مرمت منبع آب و تعویض و تعمیر شبکه توزیع، بهسازی چشمه مرمت مخزن، احداث منبع آب و خط انتقال و حفر چاه و تجهیز آنها از عمده فعالیت‌های صورت گرفته در این طرح‌ها است.

این مسئول از کاهش هزینه‌های این طرح با مشارکت اهالی روستا و دهیاران خبرداد و گفت: 60 درصد هزینه‌های اجرای این طرحها با مشارکت نیروهای جهادی و اهالی روستا کاهش یافته است.

پیری در پایان ابراز کرد: امسال نیز قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با عنایت خداوند متعال و با کمک دستگاه‌های اجرایی، خیرین و اهالی روستاها، طرح آبرسانی به برخی روستاهای مورد نظر را عملیاتی خواهد کرد.

انتهای پیام /