چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

مشکل دفع پسماندهای عفونی بیمارستان‌های قزوین برطرف می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشکل دفع پسماندهای عفونی بیمارستان‌های قزوین برطرف می‌شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل محیط زیست قزوین گفت: مشکل دفع پسماندهای عفونی برخی بیمارستان‌های استان با خریداری دستگاه‌های مورد نیاز و نصب آنها در این مراکز از سوی دانشگاه علوم پزشکی، مرتفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حسن عباس‌نژاد روز پنجشنبه و در حاشیه جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان به خبرنگار ایرنا گفت: در این جلسه موضوعاتی از جمله مدیریت پسماند شهری و صنعتی، جمع آوری، حمل و دفن شامل تهیه کمپوست، تفکیک زباله از مبدا و مقصد و نحوه دفع و دفن آن مطرح و در عین حال نیز عملکرد دستگاه‌های متولی و اجرایی در این زمینه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: شهرداری‌های استان موظف به انجام مطالعات و تهیه طرح جامع و تفصیلی پسماند و ارایه آن در کارگروه مدیریت پسماند تا سه هفته آینده شدند.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین موضوع رسیدگی به مساله پسماندهای پزشکی را یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه دانست و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام داشت که برای بیمارستان‌هایی که مشکل دفع پسماند عفونی را دارند دستگاه‌های مورد نیاز را خریداری کرده و در حال نصب و راه‌اندازی آنها هستند.

به گفته عباس‌نژاد، موضوع شیرابه زباله و تاثیراتی که این مساله در محیط زیست برجای می‌گذارد نیز از موضوعات مهم مطرح شده در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان بود.

وی درباره دلیل تاخیر در تصویب و ارایه طرح تفصیلی مدیریت پسماند استان، اظهار داشت: طرح تفصیلی پسماند ارایه شده اما در به روز رسانی آن مشکلاتی وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر این وضوع توسط شهرداری‌ها بررسی و تصویب شود.

*س_برچسب‌ها_س*