سه‌شنبه 17 مهر 1403

مصوبات ستاد مقابله با کرونا، مبنای فعالیت مدارس خراسان شمالی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مصوبات ستاد مقابله با کرونا، مبنای فعالیت مدارس خراسان شمالی است

بجنورد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: آموزش و پرورش آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی را دارد و مبنای کار در این زمینه، مصوبات و تصمیم ستاد مقابله با کرونا خواهد بود.

ولی الله حیاتی روز دوشنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی خراسان شمالی اظهار داشت: آموزش و پروش آماده است تا در شرایط مختلف کرونا، مدارس به صورت حضوری، نیمه حضوری و یا به صورت مجازی دایر شود و بر این اساس تصمیم گرفته شده است بازگشایی مدارس در روز 15 شهریورماه صورت گیرد اما کیفیت و نحوه بازگشایی، در نشست آینده بررسی می شود.

وی با شاره به هدف گذاری استان برای شتاب بخشی به سوادآموزی گفت: بر اساس برنامه هدفگذاری شده، قرار است با جذب 10 هزار و 695 نفر، تا دهه فجر امسال بی سوادی از استان ریشه کن شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این زمینه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای جذب منابع مالی پیش بینی شده و تحقق تفاهم نامه ارتقای باسوادی کشور، پیگیری لازم را انجام خواهد داد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اجرای طرح شتاب بخشی سوادآموزی در استان گفت: در این طرح و در قالب تفاهم نامه استانداری خراسان شمالی با سازمان نهضت سوادآموزی، در گام نخست 10 هزار و 695 نفر زیر پوشش قرار می گیرند.

مهدی مودی اظهار داشت: برنامه های سوادآموزی در این استان، از اول مردادماه و 2 ماه پیش از آغاز این برنامه ها در سراسر کشور، آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونا، نیازمند حمایت دستگاه های مختلف برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز برای سوادآموزان و نیز آموزش دهندگان هستیم.

استان خراسان شمالی به لحاظ باسوادی، حدود 2 درصد از میانگین کشوی عقب است.

این استان 863 هزار نفر جمعیت دارد که بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در سال 95 حدود 94.7 درصد آنان باسواد هستند.

44 درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*