یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولتی و بازنشستگان کشوری و لشکری تأیید شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولتی و بازنشستگان کشوری و لشکری تأیید شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری توسط این شورا تأیید شد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز (شنبه 14 آبان) برگزار شد، با اشاره به آخرین طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان گفت: لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری و مستمری‌بگیران بهزیستی، قضات و اساتید دانشگاه در جلسات شورای نگهبان مورد بحث قرار گرفت و خلاف موازین شرع شناخته نشد و تبدیل به قانون شد.

میرکاظمی: افزایش حقوق کارکنان دولتی از مهرماه اعمال می‌شود

وی افزود: همچنین طرح مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی با بررسی‌هایی انجام شده و اصلاحات صورت گرفته از سوی مجلس خلاف شرع دانسته نشد. اجرای این طرح به تسهیل ارائه خدمات الکترونیک به مردم کمک زیادی خواهد کرد.

طحان نظیف خاطرنشان کرد: طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی دیگر مصوبه مورد بررسی در شورا بود که اکثر ایرادات آن مرتفع شده منتها هنوز ماده 15 این طرح ابهاماتی دارد که در صورت اصلاح از سوی مجلس طبعا به قانون تبدیل خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اساسنامه صندوق ملی مسکن که ایجاد آن در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن است بعد از تصویب در هیئت وزیران به شورا ارسال شد که با توجه به برخی ایرادات و ابهامات بین دولت و شورای نگهبان چند بار در رفت و آمد بود و در نهایت با اصلاحات صورت گرفته اساسنامه خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

خبر در حال تکمیل است...