سه‌شنبه 1 خرداد 1403

مصیاف

مصیاف

وب‌گاه عرشه آنلاین

سریال تلویزیونی حشاشین که شب‌های ماه رمضان در کشورهای اهل سنت پخش می‌شود، مورد توجه زیادی قرار گرفته است. این سریال به ماجراهای فرقه اسماعیلیه به رهبری حسن صباح می‌پردازد که در قرن یازدهم میلادی در بخشی از ایران حکومت می‌کرد و با سلجوقیان حاکم بر ایران در نبرد بود. اما آیا این سریال واقعیت تاریخی درباره این گروه را منعکس می‌کند؟ استاد ایرانی - بریتانیایی مرکز مطالعات اسماعیلیه توضیحات...

وب‌گاه عرشه آنلاین

درام تاریخی «حشاشین» - یا «قاتلان» - مطمئناً یکی از موفقیت‌های بزرگ تلویزیون در ماه رمضان در کشور‌های مسلمان خواهد بود. سریال تلویزیونی حشاشین که شب‌های ماه رمضان در کشور‌های اهل سنت پخش می‌شود، مورد توجه زیادی قرار گرفته است. این سریال به ماجرا‌های فرقه اسماعیلیه به رهبری حسن صباح می‌پردازد که در قرن یازدهم میلادی در بخشی از ایران حکومت می‌کرد و با سلجوقیان حاکم بر ایران در نبرد بود....

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از العهد، خبرگزاری رسمی سوریه از حمله رژیم صهیونیستی به یک منطقه در استان حماه این کشور خبر داد. بر اساس این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برخی مواضع در منطقه «مصیاف» واقع در استان حماه سوریه را هدف قرار دادند. در همین خصوص یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور موفق شد موشک‌های رژیم صهیونیستی را ساقط کند. این منبع...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: از زمانی که مشخص شد عملیات‌های نظامی روسیه در اوکراین به خوبی پیش نمی‌رود، خبرهای ضد و نقیضی از خروج تسلیحات و سربازان روسی از سوریه نیز منتشر شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه 12 سپتامبر ایران را متهم به ساخت موشک‌های پیشرفته در خاک سوریه کرد. گانتس گفت جمهوری‌اسلامی‌ایران با استفاده از تاسیسات نظامی در بیش از 10 پایگاه سوریه در حال تولید سلاح و تغذیه نیروهای نیابتی خود در منطقه است.

وب‌گاه عصر ایران

وزیر دفاع اسرائیل: ایران به دنبال تاسیس مراکز تولید سلاح در لبنان و یمن است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طبق اعلام یک مقام نظامی، پدافند هوایی سوریه حدود ساعت 19.15 دقیقه روز پنجشنبه به وقت محلی با حملات هوایی اسرائیل مقابله کرده است.

خبرگزاری دانا

وزارت دفاع روسیه جمعه شب اعلام کرد، پدافند سوریه پنجشنبه شب موشک‌های اسرائیلی شلیک شده به سمت منطقه «مصیاف» واقع در غرب این کشور را رهگیری و منهدم کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

منابع خبری گزارش دادند که حملات هوایی رژیم صهیونیستی به حماه و طرطوس سوریه صورت گرفته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سامانه موشکی اس 300 روسیه به سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی تجاوز اخیر این رژیم به سوریه شلیک شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بحران اوکراین در ماه‌های گذشته بسیاری از معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را دگرگون کرده، به‌گونه‌ای که تشدید تنش‌ها میان روسیه و رژیم صهیونیستی سبب شده تل‌آویو در انزوایی خودساخته فرو رود.

خبرگزاری دانا

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

هیستری فزاینده، باراک را هم وادار کرده در «یدیعوت آحارونوت» بنویسد: «احتمالا برای سومین‌بار در تاریخ حکومت‌های یهود، دچار نفرین دهه هشتم شده‌ایم و بیم آن می‌رود که این نفرین بر سر اسرائیل نازل شود».

خبرگزاری دانا

تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد که پدافند هوایی ارتش در حال مقابله با اهداف متخاصم در آسمان دمشق و طرطوس است.