دوشنبه 16 مهر 1403

مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری در پنج حوزه آبخیز زنجان انجام شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری در پنج حوزه آبخیز زنجان انجام شد

زنجان - ایرنا - رییس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: این اداره در سال 98 طرح‌ها و اقدامات مطالعاتی خود را در پنج حوزه آبخیز استان با مجموع مساحت 57 هزار و 756 هزار هکتار انجام داد.

مسعود رسولی روز چهارشنبه با بیان این مطلب به رسانه‌ها افزود: دهنه و آببر در طارم، اردجین در خرمدره، سهرورد در خدابنده و اندآباد در زنجان، حوزه‌هایی هستند که مطالعات در آن‌ها صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: مساحت حوزه‌ها در سهرورد، اندآباد، دهنه، اردجین و آببر به ترتیب 16 هزار و 18، 11 هزار و 913، 11 هزار و 508، 9 هزار و 703 و هشت هزار و 614 هکتار است.

رسولی خاطرنشان کرد: به منظور انجام مطالعات یکپارچه منابع طبیعی و آبخیزداری برای این پروژه‌ها از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات ملی و استانی، تامین اعتبار شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات حوزه‌های دهنه، اردجین و سهرورد از محل صندوق توسعه ملی، آببر از محل اعتبارات ملی و اندآباد از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

رییس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: تامین اطلاعات پایه مورد نیاز برای شناسایی مناطق بحرانی، مستندسازی و تهیه بانک اطلاعاتی طرح‌ها، جمع‌آوری، رقومی‌سازی و استانداردسازی داده‌های موجود، تامین و تهیه عکس‌های هوایی، نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای و همکاری با اداره حفاظت به منظور تهیه نقشه پراکندگی حفاظت مشارکتی و یکسان‌سازی لایه‌های رقومی کمربند حفاظتی از مهمترین سیاست‌های اجرایی بخش مهندسی و مطالعات است.

وی افزود: این مطالعات با هدف شناسایی کامل حوزه آبخیز از نظر مطالعات پایه و ارائه برنامه جامع اجرایی پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز انجام می‌شود.

رسولی خاطرنشان کرد: تاکنون مطالعات تفصیلی اجرایی در حدود 800 هزار هکتار در سطح استان، انجام شده است.

*س_برچسب‌ها_س*