دوشنبه 16 مهر 1403

مطالعات منظومه‌های روستایی در زنجان 90 درصد پیشرفت دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مطالعات منظومه‌های روستایی در زنجان 90 درصد پیشرفت دارد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: مطالعات منظومه‌های روستایی در 17 بخش این استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی با پیشرفت 90 درصد در دست تهیه بوده و در این راستا طرح منظومه روستایی در بخش مرکزی طارم تهیه شده و در مرحله تصویب است.

رضا خواجه ای روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی با هدف تجمیع توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در روستاها در زمینه‌های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده است.

وی اضافه کرد: مطالعات طرح توسعه منظومه روستایی با هدف توسعه پایدار و با رویکرد اقتصادی، اجتماعی و اشتغالزایی در استان از سوی مشاوران انجام شده، همچنین تسهیل‌گرانی نیز برای شناسایی ظرفیت های توسعه و اشتغال در روستاهای استان انتخاب شده است. این مسؤول با اشاره به اینکه، در قالب این طرح، ظرفیت ها و محدودیت های توسعه روستاها مطالعه، برنامه ریزی و عملیاتی می شود، ادامه داد: شناخت ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی از بخش‌های این طرح است. خواجه‌ای، توسعه فعالیت های اجتماعی - اقتصادی و کالبدی منظومه روستایی، برنامه‌ریزی و تقویت اقتصاد روستایی، ایجاد اشتغال پایدار، رونق کسب و کار و تقویت اقتصاد محلی صادرات محور در روستاهای هدف، افزایش سطح درآمد روستائیان و تثبیت جمعیت روستایی را از اهداف اصلی این طرح اعلام کرد که از سوی این نهاد انقلابی پیگیری می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طی چهار دهه، فعالیت عمرانی کالبدی خوبی برای توسعه روستاها انجام داده و می توان گفت، در فعالیت های این بنیاد مشارکت مردم اصل بوده که این امر باعث اندوختن تجارب ارزنده برای انجام موفق طرح توسعه منظومه روستایی شده است و اجرای آن موجبات رشد، شکوفایی و سرزندگی در محیط روستایی را فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی خدمات قابل توجهی در راستای بهبود زندگی روستائیان ارائه و موجب شده، پایداری فضاهای روستایی در ابعاد مختلف، نقش موثری در توسعه منطقه ای و ملی داشته باشد.

خواجه ای تصریح کرد: از آنجایی که اهداف بنیاد مسکن و دهیاری در یک راستا قرار دارد، این نهاد نیز با توجه به توان تخصصی کارشناسان خود همواره در جهت همسویی و مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی روستاها تلاش کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*