معاون استانداری فارس: پرونده رهاسازی آب سد درودزن بسته شد
شیراز - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به رهاسازی 354 میلیون متر مکعب آب طی سال زراعی جاری برای 59 هزار هکتار از اراضی مرودشت، زرقان و خرامه گفت: بر این اساس، پرونده رهاسازی آب در سال زراعی جاری بسته شده و هیچ رهاسازی دیگری نخواهیم داشت.
محمود رضایی که سخنانش در پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس بازتاب یافته افزود: میزان آبی که در سال زراعی آینده برای این اراضی کشاورزی قابل رهاسازی باشد نیز مشخص نیست و بستگی به بارشهای آینده دارد. وی ادامه داد: در سال زراعی جاری شاهد رهاسازی آب سد درودزن در سه مرحله بودیم که این آب رهاسازی شده پس از طی مسیر حدود 160 کیلومتری رودخانه کر تا آخرین نقطه رودخانه در شهرستان خرامه در اختیار کشاورزان قرار گرفت. او اظهار داشت: در دی ماه 99، مدیریت زراعت استان با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اقدام به پایش رطوبت مزارع شهرستانهای مرودشت، زرقان و خرامه کرد که نتایج این پایش نشان داد بسیاری از مزارع این شهرستانها با توجه به نبود بارندگی موثر در وضعیت تنش قرار دارند. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: با توجه به وقوع بحران کمآبی در استان و به رغم اقدامات گسترده انجام شده، در تامین آب پایدار برای شهرستانهای کازرون، فسا، جهرم، فیروزآباد، داراب، و مرودشت و شهرهای حاجیآباد و بیضا با مشکلات جدی مواجه هستیم. رضایی افزود: علاوه بر این، 558 روستا و 14 شهر استان فارس نیز به لحاظ منابع آب در وضعیت بحرانی قرار دارند.
*س_برچسبها_س*