جمعه 31 فروردین 1403

معاون استاندار خراسان شمالی: باید از ظرفیتها برای ترویج عفاف استفاده کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون استاندار خراسان شمالی: باید از ظرفیتها برای ترویج عفاف استفاده کرد

بجنورد - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: برای ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، باید تمام ظرفیتها در تشکلهای مردمی و سازمان های مردم نهاد، مورد استفاده قرار گیرد.

احمد برادران روز پنجشنبه در نشست ستاد راهبری عفاف و حجاب استان اظهار داشت: در دین اسلام، جایگاه مرد و زن یکسان دیده شده و رعایت تقوا بر زن مرد، توصیه شده است.

وی درباره اعتبار مورد نیاز برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گفت: در این زمینه باید ردیف های ملی و استانی مشخص شود و برای دریافت و تخصیص آن پیگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم با اشاره به ارزش های دفاع مقدس گفت: شهدا با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند و امروز هم بانوان با عفت و حجاب خود، معروف را می گسترانند و این همان پیام عاشورا برای ترویج امر به معروف است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: جهاد اکبر، جهاد با دشمن در میدان توپ و تانک است اما جهاد بزرگتر، جهاد با نفس است که البته مشکل تر است، جهاد اصغر بالاخره تمام شدنی است اما جهاد اکبر و مبارزه با منیت ها، تمام ندارد و همیشگی است.

وی با بیان اینکه اکنون شاهد جریان خطرناک در دنیا، کشور و در این استان هستیم افزود: گویی، یک جریان، دارد به بی حجابی اجباری، دامن می زند.

وی تصریح کرد: در برهه ای از زمان، رضاخان با حجاب مقابله کرد و در مقابل این رفتار، زنان دق کردند و جان دادند، اما اکنون، گونه ای فضای جامعه را پیش برده اند و پیش می برند که بی حجابی، فرهنگ شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید سرچشمه گناه را بیابیم و به آن توجه کنیم، چه شده است جامعه به این سمت رفته است و لباس مناسب با بانوان باحجاب یافت نمی شود.

وی با بیان اینکه این در حالی است که انقلاب ما، انقلاب فرهنگی بود، اما اکنون لباس هایی مناسب با فرهنگ در بازار نیست افزود: نگذاریم غیرت و غیرتمندی ما به غارت برود.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی هم گفت: بانوان در سنگر عفاف و حجاب، با سلاح حجاب علمداری می کنند و به مهم ترین وصیت نامه شهدا که همان حجاب است، عمل می کنند.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی اظهار داشت: بخش زیادی از وصیت نامه شهدا، به رعایت حجاب و عفاف اختصاص دارد.

وی افزود: مراسم تجلیل از بانوان نمونه عفاف و حجاب از سه سال گذشته، اجرایی می شود اما اما برخی از مدیران استانی به هیچ عنوان برای حجاب و عفاف وقت نمی‌گذارند.

حجت الاسلام سالاری مکی اظهار داشت: خراسان شمالی یکی از استان‌های موفق در این زمینه است.

*س_برچسب‌ها_س*