پنج‌شنبه 19 مهر 1403

معاون استاندار کرمان: جهت‌دهی به علایق جوانان به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون استاندار کرمان: جهت‌دهی به علایق جوانان به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند

کرمان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: جهت‌دهی به علایق و سلایق جوانان در کاهش آمار آسیب‌های اجتماعی امری ضروری محسوب می‌شود و تنظیم الفبای زندگی، آینده روشنی پیش روی جوانان این استان قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری روز چهارشنبه در سومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان افزود: در این راستا توجه به اقتصاد، معیشت و شغل جوانان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه جوانان اظهار داشت: مدیران و یا نماینده تام الاختیار در جلسات ستاد ساماندهی مشارکت کنند و این نشست توسط اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان با تشکیل کارگروه، برنامه محور و با برنامه و طرح اجرا شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه اوقات فراغت طی برنامه درازمدت مطرح و اجرا می‌شود، گفت: جوانان از چند گروه تشکیل شده‌اند لذا با یک نسخه نمی‌توان به سراغشان رفت و برنامه‌ریزی تکراری گذشته برای پر کردن اوقات فراغت باید تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه باید ابتدا جوانان را در مقتضیات زمان به‌خوبی بشناسیم و سپس برنامه دارای جاذبه و مفید برای آنان در نظر بگیریم عنوان کرد: کارها باید در مجموعه ستاد ساماندهی امور جوانان فعال باشد و از انفعال پرهیز شود.

بصیری افزود: باید فضا را برای هر سلیقه و علاقه در مسیر فرهنگی و مذهبی تا رسیدن به نتیجه فراهم کنیم لذا طرح ها و سامانه مختلفی مطرح می‌شود که این طرح ها نباید موازی، تکراری و متضاد باشند و جوانب آن دیده شود.

وی ادامه داد: طراحی سامانه نباید رها شود و باید به‌روز و مراجعه کننده داشته باشد که مانع مشکلات آن می‌شویم و دغدغه های جوانان امروز عمدتا شغلی و اقتصادی است که باید در این راستا برنامه‌ریزی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: مشارکت در بورس به علت دغدغه های اقتصادی ایجاد شده، گاهی برای خانواده‌ها به تنش تبدیل می‌شود و موضوع اقتصادی، معیشتی و شغلی باید در ستاد مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به پیگیری طرح‌های موفق ستاد ساماندهی امور جوانان اضافه کرد: دبیرخانه شبکه ملی آسیب های اجتماعی در جهت هدفمندی توانمندی‌ها و مشارکت سمن‌ها طی 2 هفته آینده ایجاد می‌شود که این حوزه پیگیرانه به عنوان یکی از برنامه‌ها عملیاتی می‌شود.

بصیری افزود: اجرای طرح آموزش و مشاوره خانواده باوظیفه آگاهسازی آموزش و مشاوره محور، طرح سامان فضا ساماندهی محتوای آموزشی در فضای مجازی، سه‌میم با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محله و جوان محور سه طرح مهمی است که در ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان مطرح شد.

وی بیان داشت: دهکده فرهنگی هنری و اجتماعی بانوان می‌تواند فضای خوبی برای بانوان ایجاد کند و باید روی جوانب هزینه‌ای این طرح فکر کنیم و می‌توان از حمایت بنگاه‌های اقتصادی در این حوزه استفاده کرد.

وی ادامه داد: برگزاری این نشست موضوع نگاه جزیره ای را به یکپارچه و نتیجه بخش تبدیل می‌کند و از کارهای موازی جلوگیری می‌کند لذا باید کاری کنیم که جوانان با اعتماد به ما به فردای خود امید داشته باشند و آینده خود را بسازند.

*س_برچسب‌ها_س*