دوشنبه 16 مهر 1403

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور: بهزیستی 180 نوع فعالیت انجام می‌دهد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور: بهزیستی 180 نوع فعالیت انجام می‌دهد

ساری - ایرنا - معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نوع فعالیت‌ها و خدمات قابل ارائه در این مجموعه را پرشمار توصیف کرد و گفت: کارکنان بهزیستی 180 نوع فعالیت را بدون اثرپذیری از تنگناهای مالی انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر کاظمی امروز شنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید بهزیستی مازندران در ساری افزود: خوشبختانه کارکنان بهزیستی با همه کمبودها و مشکلاتی که در زمینه مالی دارند و سختی کاری که باید انجام بدهند بدون هرگونه کوتاهی در حال خدمت به مددجویان هستند.

وی یکی از مهارت های مهم کارکردن در بهزیستی در سطوح مختلف را صبوری دانست و گفت: فعالیت و ارایه خدمت در حوزه آسیب های اجتماعی که بر عهده بهزیستی قرار دارد، نیازمند صبوری و تحمل زیاد است تا کمبودها و مشکلات اثری بر خدمتگزاری به مددجویان نداشته باشد.

معاون بهزیستی کشور با اظهار این که پست های مدیریتی نیز همانند پست های کارشناسی و سایر مشاغل در بهزیستی فرصتی برای خدمت رسانی به مددجویان است، تاکید کرد: نباید برای مردم پروتکل یا محدودیت دسترسی به مدیر ایجاد شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران هم در این نشست گفت: متاسفانه علت 50 درصد معلولیت ها در کشور ژنتیکی است و همچنان سالانه تعدادی نوزاد با معلولیت به دنیا می آیند که برای قطع این زنجیره نیاز به اطلاع رسانی و آگاه کردن جامعه است.

علی رجبی افزود: در این بخش نقش و اثرگذاری بهزیستی برای آگاهی بخشی جامعه و انجام کارهای ژنتیکی پیش از ازدواج می تواند یاریگر برای کاهش معلولیت به عنوان یک آسیب اجتماعی باشد.

وی بر ضرورت توجه به حوزه پیشگیری در بهزیستی تاکید کرد و گفت: پیشگیری در زمینه گره گشایی از آسیب های اجتماعی نقش مهمی دارد و بهزیستی در این زمینه بهزیستی پرچمدار است.

در این مراسم از تلاش های دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل سابق بهزیستی مازندران قدردانی و فریبا بریمانی به عنوان مدیرکل جدید این نهاد معرفی شد.

برچسب‌ها