سه‌شنبه 17 مهر 1403

معاون علمی رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس سران گروه 77 راهی کوبا شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
معاون علمی رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس سران گروه 77 راهی کوبا شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برای شرکت در نشست سران گروه 77راهی کوبا شده است. در نشست سران گروه 77 که با موضوع «چالش های رایج توسعه: نقش علم و فناوری و نوآوری» برگزار می شود سران کشورهای در حال توسعه و گوتروش، دبیرکل سازمان ملل شرکت خواهند داشت.

قرار است در حاشیه اجلاس سران گروه 77 موضوعات همکاری 2 جانبه دو کشور (ایران و کوبا) نیز پیگیری شود.

با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به کوبا و لزوم توسعه همکاری های 2جانبه مقرر است کمیته همکاری های علمی و فناوری بین 2 کشور شکل بگیرد.

گفتنی است گروه 77 در سال 1964 به عنوان بزرگ ترین ائتلاف کشورهای درحال توسعه توسط 77 کشور تشکیل شد. این گروه فعالیت رسمی خود را پس از پایان نشست تجارت و توسعه سازمان ملل آنکتاد طی بیانه ای آغاز کرد. این ائتلاف، اکنون 133 کشور عضو دارد اما به دلیل اهمیت تاریخی، سیاسی نشست اولیه آن که به شکل گیری و فعالیت رسمی آنها انجامید، هم چنان خود را در قالب گروه 77 معرفی می کند.

گروه 77 در چارچوب سازمان ملل متحد، موضوعاتی مانند ارتقای منافع اقتصادی جمعی و تقویت ظرفیت مذاکراتی جنوب و نیز همکاری های فنی در میان کشورهای درحال توسعه را پیگیری می کند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید گروه77 معاونت علمی ریاست جمهوری کوبا روح الله دهقانی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است