دوشنبه 16 مهر 1403

معرفی سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی و استفاده از لوازم چوبی

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
معرفی سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی و استفاده از لوازم چوبی

معمولاً فردی که بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذراند، دوست دارد اطراف خود را با چیزهایی که از آن لذت می‌برد احاطه کند، زیرا در تنها در این محیط مطلوب است که رضایت روحی و جسمی پیدا می‌کند. تمام انتخاب‌های شما در دکوراسیون خانه‌تان موثر است و به چشم خواهد آمد پس حتی انتخاب‌های کوچک و جزئی هم باید با طرح اصلی دکوراسیون خانه‌تان هم‌خوانی داشته باشد. برای مثال رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین نکاتی هستند که در هنگام خرید و چینش جزئی‌ترین لوازم هم باید دقت به خرج دهید. مثال دیگر متریال و جنس به کار برده شده در طرح دکوراسیون مورد علاقه‌تان است، اینکه شما چوب را انتخاب کنید یا طرح‌های سرامیکی یا هر جنس و متریال دیگر مهم است.

طراحی دکوراسیون داخلی یک هنر است و این فرآیند نیاز به انتخاب‌های قانونمند و اصولی دارد. موارد زیادی در این انتخاب‌ها موثر هستند همانند شرایط آب و هوایی یا فرهنگ آن قشر و جامعه که باید با سلیقه صاحب‌خانه هم‌خوانی داده شود.

هر خانه دارای دکوراسیون منحصر به فردی است و گاهی اوقات دارای دو یا بیشتر از دو سبک است. بازسازی‌ها و ترکیب‌های جدید و متنوع، تطبیق یک خانه در یک دسته خاص را دلهره آور یا حتی غیرممکن می‌کند. خوشبختانه، نیازی به حفظ اصطلاحات پیچیده و سخت نیست. ما در این مطلب به چند سبک دکوراسیون داخلی و نقش چوب در این سبک‌ها پرداخته‌ایم.

  • سبک روستیک

فضای داخلی سبک روستیک از طبیعت الهام می‌گیرد و با استفاده از مواد خام مانند چوب و سنگ مشخص می‌شود. در واقع استفاده از چوب یکی از بارزترین مشخصه‌های این سبک است. رنگ‌های مبتنی بر عناصر طبیعی حس هماهنگی را ایجاد می‌کنند که بر ارتباط با طبیعت تأکید می‌کند.

جزئیات معماری در این سبک ممکن است شامل ویژگی‌هایی مانند سقف با تیرهای چوبی و کف چوبی باشد؛ به همین دلیل سبک روستیک گرم و دعوت کننده است.

  • سبک ساحلی

سبک ساحلی یا سبک همپتون از اقیانوس الهام گرفته شده و دارای یک پالت رنگی روشن و مطبوع است. مبلمان چوبی با رنگ‌های سرد و لوازم جانبی آبی ترکیب می‌شود. الگوهای دریایی، پنجره‌های بزرگ با چوب بلوط طبیعی از وسایل رایج این سبک داخلی هستند. اکسسوری‌های تزئینی که از الیاف طبیعی مانند کنف ساخته شده‌اند، یادآور رنگ‌های شنی، ظاهر آرامش‌بخشی از ساحل را ایجاد می‌کنند. نور طبیعی فراوان در این سبک به زیبایی بی انتها تبدیل می‌شود که به سبک زندگی آرام ساحلی وفادار است.

  • کولونیال یا استایل آمریکایی

این سبک یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های آمریکایی است و طرح و بافت سنتی و روستایی دارد و نشانه‌هایی از تاریخ هم در آن نمایان است. یکی از اجزای این دکوراسیون نقاشی روغنی با طرح قدیمی است. دیوار ها با کاغذ دیواری از جنس کتان نازک پوشیده می‌شود. میز و صندلی و مبلمان‌ها به صورت ست و جنس چوب هستند که روی آن‌ها طرح‌های خاصی حکاکی شده است. چوب‌هایی که برای این نوع مبل و صندلی انتخاب می‌شود معمولا از جنس‌های نارون، درخت گردو، درخت گیلاس و افرا است.

در ساختار کشو قفسه‌های چوبی از برنج هم استفاده می‌شود تا زیبای خاصی را به طرح چوبی آنها بدهد. به عنوان مثال، برنج برای دستگیره کشو و کابینت به کار می‌رود. همچنین لوازم روشنایی نیز برای داشتن هم‌خوانی با این سبک سنتی، با جنس برنج یا مس انتخاب می‌شود.

  • سبک آمیش

این سبک کمتر شناخته شده که همانند مردم آمیش است، تاکید بر سادگی دارد. در این نوع سبک رنگ‌هایی به کار می‌روند که تناژ خنثی و خاکستری دارد مثل سفید و قهوه‌ای. مبلمان و میز پیشنهادی برای این نوع سبک چوبی است؛ پس می‌توان در کنار این طرح از لوازم چوبی مثل چراغ‌های چوبی و یا سبد‌های قدیمی به کار برد. متریال دیگر کاربردی در این نوع سبک، آهن قلع و مس است که برای آویزها و طرح‌های زینتی هم استفاده دارد.

  • هنر نو

این طرح از سبک نو آرت است که دارای جزییات با ویژگی معاصر می‌باشد. در این سبک از خطوط روان و پیوسته استفاده می‌شود. قاب، درب، پنجره، مبلمان و صندلی همه از جنس چوب هستند که برای زیبایی این نوع سبک لبه‌های خمیده دارند. مجسمه‌هایی برای این نوع طرح انتخاب می‌شود که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به زنان اشاره دارد.

در این سبک می‌توان با توجه به سلیقه طراح و صاحب خانه دیوارها را ساده یا چوبی در نظر گرفت. برای مثال در اتاق‌ها یا نشیمن دیوارها نقشی از چوب‌های خمیده را خواهند داشت و چارچوب پنجره‌ها هم چوبی هستند. از موارد دیگر الگوهای گل و گلدان شیشه ای و رنگی و نرده‌های فرفورژه است.

  • خانه مزرعه‌ای

این سبک فارم هوس یکی از سبک‌های دکوراسیون داخلی است که همانند خانه‌های کلبه‌ای است. در ملافه و پرده و مبلمان و مابقی لوازم از رنگ‌های سفید و طلایی استفاده شده است. محیط این دکوراسیون با چوب‌های فرسوده ساخته شده و در کنار آن برنز و مس این زیبایی را تکمیل می‌کنند. میز و صندلی‌ها به سبک کلاسیک و چوبی هستند و معمولا از چوب‌های بلوط یا افرا در این ترکیب چوبی استفاده می‌شود. بهترین انتخاب برای پرده ها و ملافه ها طرح های ساده و تاریخی است، همچنین برای تکمیل، این نوع سبک از ظروف سفالی و سنگی برخوردار است.

چند نمونه کاربرد چوب در دکوراسیون

بکارگیری چوب در دیوارها

دیوارهای یک اتاق نقش مهمی در زیبایی یک طرح و سبک دارند پس داشتن دیوار چوبی در اتاق شما می‌تواند انتخابی جذاب باشد. البته اینکه چه دیواری را برای چوبی کردن انتخاب کنید مهم است؛ برای مثال دیوار پشت سرویس خواب و یا دیوار شومینه برای این طرح مناسب هستند.

بکار بردن چوب در بخش‌های داخلی خانه

معمولا استفاده از چوب برای درب و پنجره، دکوری‌ها، باکس دیواری و کابینت مرسوم‌تر است. نور پردازی زیبا و مناسب در جذاب دید ه‌شدن خانه نقش مهمی دارد و با یک نورپردازی درست می‌توا بخش‌های چوبی خانه را جذاب و گیراتر نمایش داد. در نهایت اینکه چقدر بخواهید روی دکور چوبی‌تان جلوه بدهید با نور پردازی قابل تنظیم است.

 قفسه چوبی و باکس چوبی

اگر شما هم به دنبال یک دکوری جذاب چوبی هستید که به طرح و رنگ دکوراسیون منزل‌تان بخورد قفسه و باکس‌های چوبی انتخاب مناسبی هستند؛ زیرا علاوه بر زیبایی که دارند در نظم‌دهی و چیدمان لوازم مثل کتاب‌ها، کاربردی خواهد بود. این ایده هم برای نشیمن و هم برای اتاق‌ها پیشنهاد می‌شود.

رنگ های مناسب برای انتخاب در دکوراسیون چوبی

بیشترین رنگ‌های پیشنهادی برای لوازم چوبی، رنگ‌های خنثی مثل شیری، طلایی و سفید است که جذابیت افزونی بر طرح چوب خواهد بود. البته اینکه رنگ چوب هم‌خوان با رنگ دکوراسیون باشد و یا تناقض داشته باشد به سلیقه شما و محل به کاری گیری چوب بستگی دارد زیرا هر دو ایده در جای مناسب زیبا و چشم نواز هستند.

در نهایت اگر به دنبال سفارش سرویس خواب چوبی، مبلمان و میز ناهارخوری با کیفیت بالا هستید، می‌توانید با شرکت ایزی چوب تماس بگیرید. ایزی چوب برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی‌های جدید استفاده می‌کند.

سرویس خواب چوبی، مبلمان و میز ناهارخوری با کیفیت بالا، باعث تزئین و بهبود دکوراسیون داخلی منزل شما می‌شوند. ایزی چوب با داشتن تجربه و تخصص لازم در طراحی و ساخت این محصولات، می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. همچنین محصولات ایزی چوب با داشتن تنوع و گستره بالا، برای انتخاب مناسب برای خانه‌های مختلف و سلیقه‌های مختلف مشتریان، مناسب هستند.

هم اکنون دیگران می خوانند 7 اردیبهشت 1402 - 12:42

بیشتر بخوانید

معرفی سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی و استفاده از لوازم چوبی 2
معرفی سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی و استفاده از لوازم چوبی 3
معرفی سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی و استفاده از لوازم چوبی 4