شنبه 5 آبان 1403

معرفی شباهت های جالب بازی فری فایر و پابجی موبایل

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
معرفی شباهت های جالب بازی فری فایر و پابجی موبایل

بازی های بتل رویال مانند فری فایر و پابجی از طرفداران بسیار زیادی برخوردار هستند. بازی های بتل رویال مانند فری فایر و پابجی از طرفداران بسیار زیادی برخوردار هستند. این بازی ها به دلیل داشتن گیم پلی جذاب به بازیکنان این اجازه را می دهند تا در روند یک مسابقه، بتوانند بهترین عملکرد خود را با انجام کارهای مختلف به سایر بازیکنان نشان دهند. در این مقاله به معرفی شباهت جالب بازی فری فایر و...

بازی های بتل رویال مانند فری فایر و پابجی از طرفداران بسیار زیادی برخوردار هستند. این بازی ها به دلیل داشتن گیم پلی جذاب به بازیکنان این اجازه را می دهند تا در روند یک مسابقه، بتوانند بهترین عملکرد خود را با انجام کارهای مختلف به سایر بازیکنان نشان دهند. در این مقاله به معرفی شباهت جالب بازی فری فایر و پابجی موبایل خواهیم پرداخت. این بازی ها هر کدام توسط یک استودیوی کاملا متفاوت ساخته شده اند، اما به دلیل نیاز کاربران به برخی موارد، دارای شباهت های زیادی در بخش های ساختاری هستند که بررسی آن می تواند بسیار جالب باشد.

قوانین عمومی بازی

به طور کلی، این دو بازی در سبک بتل رویال هستند و شما بدون در نظر گیم پلی و گرافیک، می توانید شباهت آنها را مشاهده کنید. هردو بازی به گونه ای طراحی شده اند که هدف آن در هر مرحله زنده ماندن و اول شدن است. به همین دلیل پرتاب شدن از هواپیما و فرود آمدن بر روی نقشه، در هر دو بازی کاملا یکسان است. این دو بازی همچنین از نظر طراحی تا حدود زیادی شباهت هایی بهم دارند و قوانین آن که شامل، لوت کردن، کشتن و فرار کردن از دست هات زون است، کاملا در هر دو بازی دیده می شود.

سیستم ریوارد و خرید درون برنامه ای

اگر هر دو بازی را تجربه کرده باشید، مطمئنا شاهد شباهت های آنها خواهید شد. در این دو بازی یک سیستم اختصاصی بتل پس وجود دارد که شما می توانید بخش رایگان آن را بدون خرید درون برنامه ای تجربه کنید. همچنین برای گرفتن جوایز بیشتر، می توانید پولی بتل پس را از شاپ بازی تهیه کنید. در سیستم جایزه بازی، شما شاهد تنوع بسیار زیادی از آیتم ها هستند و بیشتر آیتم های خاص در اصل اسکین ها هستند. همچنین اگر به سیستم خرید درون برنامه ای بازی توجه کنید، مشاهده می کنید که هر دو بازی در بخش های خاص، آیتم هایی را به فروش می رسانند. به عنوان مثال می توانید اسکین شخصیت ها، سلاح ها، انواع چارم را در بخش خرید مشاهده کنید.

حالت تایم زون بازی

اگر بازی پابجی موبایل و بازی فری فایر را تجربه کرده باشید، متوجه می شوید که سیستم تایم زون بازی کاملا یکسان است. در هر دو بازی با فرود آمدن بر روی نقشه، زمانی خاصی دارید تا به بخش دوم نقشه حرکت کنید. در این حالت هرچه زمان می گذرد، با وجود یک مه خاص، محیط بازی رفته رفته کوچکتر می شود، به همین دلیل بازیکنان برای زنده ماندن ناچار به حرکت به سمت زون جدید هستند. این مکانیزم در هر دو بازی وجود دارد و کاملا یکسان است. از همان ابتدا شرایط شما برای زنده ماندن بیشتر در بازی درنظر گرفته شده است و سیستم بازی، شما را به کمک یک مه خطرناک، به سمت مناطق ایمن سوق می دهد، به همین دلیل می توانید شباهت های زیادی را در کارکرد این سیستم در هر دو بازی مشاهده کنید.

نقشه ها

به دلیل تنوع بیشتر در بازی های بتل رویال، می توانید مپ های مختلف هر دو گیم را مشاهده کنید. در اصل برای هر کدام از بازی ها نقشه های اختصاصی خاصی طراحی شده است که بازیکنان بتوانند در مپ هایی که دوست دارند، به تجربه بازی بپردازند. این مورد در هر دو بازی یکسان در نظر گرفته شده است و شما بسته به علاقه خود، می توانید در یک مپ خاص بازی کنید. همچنین در هر دو بازی امکان تجربه تصادفی نقشه ها نیز وجود دارد. این موارد نشان می دهد که کاربران و گیمرهای حرفه ای، در هر دو بازی دوست دارند تا مپ و نقشه بازی در هر دست تغییر کند تا بتوانند خلاقیت بیشتری در گیم پلی خود داشته باشند. شباهت مپ هردو بازی در نسخه های اولیه و مپ هایی که در ابتدا برای بازی ساخته شده بود، کاملا قابل مشاهده است.

سلاح های بازی

هر دو بازی به دلیل داشتن سبک واقع گرایانه، از سلاح های واقعی الگو برداری کرده اند. به عنوان مثال در بازی پابجی می توانید، انواع تک تیر، سلاح های دوربرد و کوتاه برد مانند SMG را مشاهده کنید. این موارد در بازی فری فایر نیز قابل مشاهده است. از طرفی اسکوپ ها، آیتم ها، لباس های نظامی نیز در هر دو بازی کاملا یکسان طراحی شده اند و شما بسته به نوع گیم پلی خود می توانید در هر کدام از بازی ها، از سلاح های اختصاصی استفاده کنید. اتچمنت هایی که برای هر سلاح در نظر گرفته شده است نیز، در هر دو گیم وجود دارد. به همین دلیل اگر از یک بازی به دیگری کوچ کنید به هیچ عنوان مشکلی در این بخش نخواهید داشت و به آسانی می توانید با آن کنار بیایید. به طور کلی سیستم لوت و گیم پلی این دو بازی کاملا بهم شباهت دارند و تنها تفاوت ها، در جزییات دیده می شود.

سیستم کنترل بازی

به طور کلی هر دو بازی به دلیل یک سبک بودن، برای راحتی کاربران خود، بهترین ایده ها را در نظر گرفته اند. در بخش کنترلرهای لمسی، می توانید شباهت های بسیار زیادی را مشاهده کنید. به عنوان مثال دکمه شلیک یا ریلود کردن در هر دو بازی به صورت یکسان طراحی شده است که این موضوع می تواند شباهت های این دو بازی را بهتر نشان دهد. از طرفی گیم پلی، حالت حرکت خودکار، سیستم لوت کردن و مدیریت آیتم ها نیز تا حدود زیادی شباهت زیادی بهم دارند و تنها نوع رابط کاربری آن متفاوت است. به طور کلی این دو گیم در بخش کنترل و گیم پلی بسیار بهم شباهت دارند.

جمع بندی

بررسی شباهت جالب بازی فری فایر و پابجی موبایل، به شما این امکان را می دهد تا مشاهده کنید که این دو بازی با اینکه توسط دو شرکت مختلف طراحی و عرضه شده اند، چقدر باهم یکسان هستند. به دلیل هم سبک بودن و به روزرسانی های مختلف، این دو بازی تلاش کرده اند تا با ایجاد المان های مختلف مانند پت و سایر موارد، بازیکنان بیشتری را به سمت خود بکشانند. تنها تفاوت اصلی پابجی با فری فایر، در موتور بازی سازی آن است که می تواند جزئیات را بهتر و زیباتر نشان دهد.

برچسب ها: بازی فری فایر, یازی پابجی موبایل, بازی موبایل

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

معرفی شباهت های جالب بازی فری فایر و پابجی موبایل 2
معرفی شباهت های جالب بازی فری فایر و پابجی موبایل 3
معرفی شباهت های جالب بازی فری فایر و پابجی موبایل 4