دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

معرفی فیلم‌های بخش «کن کلاسیک»

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
معرفی فیلم‌های بخش «کن کلاسیک»

جشنواره فیلم کن 2020 از فهرست هفدهمین دوره جشنواره «کلاسیک کن» رونمایی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ورایتی، بخش محبوب «کلاسیک کن» امسال هفدهمین دوره خود را با نمایش برخی از فیلم‌های خاطره‌انگیز و ماندگار تاریخ سینما جشن می‌گیرد. با این وجود که جشنواره کن 2020 لغو شده اما قرار است فیلم‌های برگزیده بخش‌های مختلف آن در برخی سینماهای فرانسه و دیگر جشنواره‌ها و رویدادهای مهم جهان سینما روی پرده بروند.

بیست و پنج فیلم کلاسیک، ترمیم شده و هفت مستند در بخش کن کلاسیک امسال به نمایش گذاشته می شود.

جشنواره فیلم کن از فهرست هفدهمین دوره جشنواره «کلاسیک کن» رونمایی کرد که شامل برخی از فیلم ها و مستندهای میراث سینما بوده که مرمت شده و بخشی از فهرست رسمی منتخب این رویداد را به خود اختصاص داده اند.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا جشنواره کن در اردیبهشت ماه برگزار نشد و فیلم‌های بخش‌های مختلف با برچسب «کن» در جشنواره ها و رویدادهای مختلف به نمایش درخواهند آمد.

فیلم‌های بخش کن کلاسیک در جشنواره لومییر 10 تا 18 اکتبر و جشنواره رویدادهای سینمایی کن 23 تا 26 نوامبر به نمایش درخواهند آمد.

از ایران فیلم «شطرنج باد» ساخته محمدرضا اصلانی، به تهیه کنندگی بهمن فرمان آرا و محصول 1355 در این بخش حضور دارد.

نکته جالب اینکه سازمان فیلم فاوندیشن مارتین اسکورسیزی به مناسبت 30 سالگی خود «شطرنج باد» را در پروژه موسوم به سینمای جهان، مرمت کرده و با همکاری سینه‌تک بولونیا برای نمایش در هفدهمین دوره کلاسیک‌های کن آماده کرده است.

«در حال و هوای عشق» ساخته وونگ کار وای، «آکاتونه» ساخته پیر پائولو پازولینی، «جاده» به کارگردانی فدریکو فلینی، «از نفس افتاده» به کارگردانی ژان لوک گدار و «ماجرا» ساخته میکل آنجلو آنتونیونی ازجمله فیلم های بخش کلایک رویداد کن امسال هستند.

انتهای پیام / ط

معرفی فیلم‌های بخش «کن کلاسیک» 2
معرفی فیلم‌های بخش «کن کلاسیک» 3
معرفی فیلم‌های بخش «کن کلاسیک» 4
معرفی فیلم‌های بخش «کن کلاسیک» 5
معرفی فیلم‌های بخش «کن کلاسیک» 6
معرفی فیلم‌های بخش «کن کلاسیک» 7