پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

معرفی محبوب ترین ژانر های فیلم

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
معرفی محبوب ترین ژانر های فیلم

تماشا کردن فیلم یکی از سرگرمی‌های پر طرفدار در تمام دنیا است که مردم علاقه زیادی به آن دارند. فیلم‌ها و سریال‌ها در ژانر‌های مختلفی ساخته شده که هر کسی بسته به سلیقه و علاقه خود می‌تواند آن‌ها را تماشا کند. از میان ژانر‌های فیلم برخی از آن‌ها بسیار محبوب هستند. محبوب ترین ژانر های فیلم طبق نظر مردم دسته‌بندی شده‌اند.

تماشا کردن فیلم یکی از سرگرمی‌های پر طرفدار در تمام دنیا است که مردم علاقه زیادی به آن دارند. فیلم‌ها و سریال‌ها در ژانر‌های مختلفی ساخته شده که هر کسی بسته به سلیقه و علاقه خود می‌تواند آن‌ها را تماشا کند. از میان ژانر‌های فیلم برخی از آن‌ها بسیار محبوب هستند. محبوب ترین ژانر های فیلم طبق نظر مردم دسته‌بندی شده‌اند.

بهترین ژانر های فیلم از نظر مردم به شرح زیر هستند:

اکشن

در این ژانر‌ها یک یا دو قهرمان اصلی وجود دارد که با درگیری‌های جنگی، فیزیکی و رزمی مقابله می‌کنند. قهرمان فیلم مبارزه می‌کند تا با غلبه بر دشمنان خود به پیروزی دست پیدا کند. در هر نسل فیلم‌های اکشن مختلفی ساخته و محبوب هستند. اما در این میان و در سال‌های اخیر فیلم ماموریت غیر ممکن، جان سخت، هفت سامورایی و مارول از محبوب‌ترین آن‌ها بوده‌اند.

کمدی

یکی دیگر از محبوب ترین ژانر های فیلم کمدی است که در آن شادی حرف اول را می‌زند. در این فیلم‌ها ناهماهنگی چیز‌ها با یکدیگر باعث خنده افراد می‌شود. چند نوع کمدی وجود دارد که شامل کمدی شخصیت، کلامی و موقعیت است.

ماجراجویی

این فیلم‌ها از ژانر‌های فیلم‌های خارجی بوده که در مناطق عجیب و موقعیت‌های جدید داستان‌های هیجان‌انگیز به تصویر کشیده می‌شود. ساختار آن شبیه فیلم اکشن بوده ولی در آن جنگ و خشونت وجود ندارد. بلکه مبارزه‌های شخصیت‌های تاریخی، اکتشافات و ماجراجویی در سفر را شامل می‌شود.

ماجراجویی تجربه‌ای است که معقول نبوده و به دلیل خطرات بالایی که دارد، ریسک‌پذیر است. در کل باید گفت هر حرکت جسورانه‌ای را شامل شده و یک تجربه خطرناک است. در این ژانر‌ها افراد به دنبال ماجراجویی‌های جدید و ناشناخته می‌روند که خطراتی آن‌ها را تهدید می‌کند.

جنایی

این فیلم‌ها مشابه ژانر ادبی جنایی بوده و در آن معمولاً یک روزنامه‌نگار، وکیل، مامور پلیس به دنبال این است که راز یک جنایت را برملا کند. در اینگونه فیلم‌ها به تاریخچه‌های واقعی از داستان‌های جنایتکاران مافیایی، تبه‌کاران و یا... پرداخته می‌شود. این فیلم‌ها از محبوب ترین ژانر های فیلم بوده و به دلیل هیجانی که دارند، همیشه پرطرفدار بوده و از مد نمی‌افتند.

اکثر کارگردانان و نویسندگان مبتکر معمولاً بهترین کار خود را در این فیلم‌ها انجام می‌دهند. این فیلم‌ها برای افراد بالای 18 سال مناسب بوده و اغلب مخاطب آن بزرگسالان هستند. از جمله آثار این ژانر می‌توان فیلم‌های سکوت بره‌ها، پدر خوانده و صورت زخمی را نام برد.

عاشقانه

یکی دیگر از محبوب ترین ژانر های فیلم ژانر عاشقانه است. این ژانر‌ها جذابیت زیادی داشته و مخاطب را ترغیب به دیدن فیلم می‌کند. جذابیت آن برای مخاطب به قدری است که حتی در فیلم‌هایی که ژانر آن عاشقانه نیست، نیز از آن استفاده می‌شود. معمولاً پایان این فیلم‌ها خوش بوده ولی شاید فیلم‌هایی عاشقانه‌ای که پایان آن‌ها غمناک است، جذاب‌تر باشد.

از جمله این فیلم‌ها می‌توان تایتانیک را عنوان کرد که با این که سال‌ها از پخش آن می‌گذرد، اما به دلیل پایان غم‌انگیز آن فراموش نشدنی گشته است. البته برخی عقیده دارند، این فیلم‌ها باید همیشه پایان خوش داشته باشند وگرنه عاشقانه نیستند. اکثر مخاطبین این ژانر خانم‌ها بوده و ارتباط بیشتری با آن برقرار می‌کنند.

ژانر ترسناک

هیجان این فیلم‌ها بسیار بالا بوده و عنصر اصلی آن کشش، تعلیق و هیجان است. این فیلم‌ها زیر مجموعه ژانر جنایی بوده و در عین حال که مهیج هستند، دارای ویژگی ترسناک نیز هستند. سک گشی یکی از فیلم‌های مهیج در این رده است.

علمی تخیلی

می‌توان گفت یکی از بهترین ژانر های فیلم علمی تخیلی است. این داستان‌ها را می‌توانید در سینما، تئاتر، بازی‌های ویدیویی، تلویزیون و رسانه‌های دیگر پیدا کنید. در این ژانر‌ها علوم و فناوری مربوط به امروز و یا آینده قرار می‌گیرد. در صورت حذف علم از این ژانر‌ها ساختار آثار از بین می‌رود. در بیانی ساده‌تر باید گفت ژانر علمی تخیلی مربوط به پرسش‌های چرایی و چگونگی آن است که پاسخی برای آن وجود ندارد.

بهترین منبع دانلود فیلم با لینک مستقیم

برای دانلود فیلم در ژانرهای مختلف ناب مووی بهترین منبع محسوب می‌شود. شما کاربران عزیز در این منبع می‌توانید با لینک مستقیم دانلود کنید. در این منبع کافیست وارد دسته بندی ژانر مدنظر خود شده و فیلم دانلود نمائید. از تماشای فیلم لذت ببرید.

کلام پایانی

فیلم‌ها با ژانر‌های مختلف ساخته می‌شوند که هر مخاطب طبق علاقه خود به تماشای آن‌ها می‌نشیند. از بین این ژانر‌ها چند نمونه آن براساس نظر مخاطبین محبوب‌تر است. ژانرهای عاشقانه، ترسناک، تخیلی، جنایی، کمدی، اکشن و... از بهترین ژانر های فیلم محسوب می‌شوند. اگر به دنبال بهترین منبع دانلود فیلم با لینک مستقیم هستید، می‌توانید از طریق ناب مووی اقدام نموده و فیلم‌های جدید را در ژانر‌های مختلف تماشا کنید.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

معرفی محبوب ترین ژانر های فیلم 2
معرفی محبوب ترین ژانر های فیلم 3
معرفی محبوب ترین ژانر های فیلم 4