شنبه 29 اردیبهشت 1403

معرفی مربیانی از یونان و جمهوری آذربایجان برای کشتی زنان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معرفی مربیانی از یونان و جمهوری آذربایجان برای کشتی زنان

تهران - ایرنا - نایب رییس زنان فدراسیون کشتی، گفت: امسال هم برای آلیش و کلاسیک مربی خارجی می‌آوریم که اکنون 2 مربی یونانی و آذربایجانی برای کشتی زنان به ما معرفی شده‌اند.

«فاطمه درخشانی» در گفت و گو با ایرنا درباره وضعیت کشتی زنان در سال گذشته، اظهار داشت: سال گذشته فاصله خیلی زیادی بین تمرین کشتی‌گیران افتاد و آنان تمرینات را رها کرده و انگیزه خود را از دست داده بودند. گرچه وقتی آلیش کاران به مسابقات جهانی اعزام شدند دوباره انگیزه بدست آوردند. همچنین با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور کشتی کلاسیک انگیزه دیگری به کشتی‌گیران این رشته دادیم.

وی افزود: در 6 ماه اول کشتی‌گیران خیلی بی‌انگیزه شدند و در 6 ماه دوم هم با وجود برگزاری 2 اردو نتوانستیم کشتی‌گیران را محک بزنیم. با این وجود آلیش‌کاران در مسابقات جهانی نتیجه خوبی گرفتند. این امر نشان می‌دهد با وجود آنکه کشتی‌گیران آماده نبودند اما با ایجاد یک فضای خود سریع می‌توانند به حالت قبل بازگردند.

نایب رییس فدراسیون کشتی عنوان کرد: باید مسابقات قهرمانی کشتی آلیش و انتخابی تیم ملی را در سال گذشته برگزار می‌کردیم اما بدلیل شیوع کرونا این اتفاق رخ نداد امیدوارم در اردیبهشت این مشکلات برطرف شود و بتوانیم برنامه‌های خود را ادامه دهیم. با توجه به برنامه 2020 که از طرف فدراسیون کشتی‌های سنتی برای ما ارسال شده برنامه‌های خوبی برای کشتی آلیش این فدراسیون در مسابقات آسیایی و جهانی در نظر گرفته است. مگر اینکه این شرایط ادامه بیابد که در این صورت نمی‌توانیم کشتی گیران را به مسابقات آسیایی اعزام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال 98 بیشتر تمرکز ما روی برگزاری کلاس‌های مربیگری بود. در وهله نخست در بحث آلیش مربیان خوبی داریم و سطح آنان نسبت به کلاسیک بالاتر است اما در کلاسیک باید مربیان خوبی بسازیم تا بتوانیم تیم ملی خوبی درست کنیم. در سال جدید نیز باید روی کلاس مربیگری تمرکز کنیم تا مربی‌های زبده‌تری را پرورش دهیم. کسانی که پتانسیل مربیگری را دارند و امیدوارم بتوانیم آنان را شناسایی کنیم و از توانشان استفاده کنیم.

درخشانی یادآور شد: امسال باید کلاس‌های داوری را برگزار کنیم. داوران ما در مسابقات قهرمانی کشوری کلاسیک محک زده شدند اما از آنجایی که آنان زیاد فرصت قضاوت کردن ندارند، یک‌سری ضعف‌های فاحش را در این داوران دیدیم که با برنامه‌هایی که با کمیسیون داوران در نظر گرفتیم. امیدوارم بتوانیم این عزیزان را تقویت کنیم تا در عرصه‌های بین المللی از این داوران استفاده شود.

وی ادامه داد: همچنین برای کشتی کلاسیک و آلیش بدنبال مربی خارجی هستیم و باید مربیان ایران را تقویت کنیم. از کشورهای یونان و جمهوری آذربایجان، 2 مربی به ما معرفی شده است. امیدوارم امسال وظیفه‌ام را به بهترین نحو انجام دهم و کشتی گیران به حدی دلشان گرم باشد تا خوش بدرخشند و امسال در همه اوزان مدال طلا کسب کنند.

*س_برچسب‌ها_س*